Gå til innhold

Hvor mye trenger jeg?

Ranger emnet

mr_flow90

Anbefalte innlegg

Hallo. Har nettopp bestilt to nye forskjermer til min bil. Er en Toyota Corolla 90 mod. Og lurte på hvor mye lakk, grunning og klarlakk jeg eventuelt måtte trenge?

Også lurte jeg på om noen av dere viste om det er noen spesiell måte å få lakket front og bakfanger ettersom de er i plast og ikke metal? Eller er det bare til å lakke de på vanlig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengi hvor stor delene er. Skal du bruke vannbasert kan du skaffe deg en ca 4 - 5 kansje dl med base, 6 dl klarlak.. du trenger epoxy til nydelene vist du sliper igjennom til metallet så skulle du ha lagt et lag vått-i-vått. Men du kan grunne delene, slipe de å lakke de etterpå. Men går fortere med vått-i-vått.

Er ingen forskjell på en skjerm å ny deler i lakkprosessen så leng du ikker sliper ned i plasten. Du trenger ikke mjukner i klarlakken, den er så bra i dag at det funker uten. Skal du lakkere fangere så trenger du mere lakk. Ring til forhandler å spørr der, tar to min så får du et eksakt svar (håper jeg) :)

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hva du mente med vannbassert? Tenkte å kjøpe bokser med lakk på bilxtra eller mekk. Og forskjermene er helt nye, så vet ikke om noe trenger å gjøres med de. Fangerene må nok desverre gjøres noe med, siden det er hakk og diverse skader i den, hva kan gjøres for at den skal bli bra lakkert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hva du mente med vannbassert? Tenkte å kjøpe bokser med lakk på bilxtra eller mekk. Og forskjermene er helt nye, så vet ikke om noe trenger å gjøres med de. Fangerene må nok desverre gjøres noe med, siden det er hakk og diverse skader i den, hva kan gjøres for at den skal bli bra lakkert da?

hehehehe. =) ja men daså. Men det er iaffal min mening som jobber som billakkerer at delene sprøytes med vannbasert. Sprayboks er noe dritt, men du trenger et par bokser sikkert. Spørs hvor mye det er i boksen. hehe. Men husk at de delene som er ny, er kun sprøytet med TRANSPORTGRUNNING og er dermed ikke godkjent som rustbeskyttelse. Anbefaler at du sprøyter med en skikkerlig grunning først iaffal. å ikke minst slip delene før du lakker de

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider