Gå til innhold

B230AT - Får ikke start

Ranger emnet


-Veritas-

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har sotte i en b230at i 242'en.

 

398 toppen som sto på var gåen, så jeg satte toppen fra b230a'en jeg hadde, en 530. Satt innsugs- & Eksosmanifolden fra 398 over på 530. Men, nå får jeg ikke start. Registret er korrekt, og jeg har gnist. Men jeg får ikke bensin til de 2 sylindrene nærmest radiatoren. Hva kan være galt?

 

Jeg skal plukke av innsuget og gi det en skikkelig rengjøring så får vi se.

 

Tips mottas med en stor, stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg sjekke det uten at motoren er i gang?

 

Når syl. 1 er på topp så er peker den på syl. nr 1.

 

Det skal nevnes at det er stift tenning på denne, skal vel egentlig være elektronisk?

 

Er også dumpventil.

 

Er det noen som har en oversikt av hvor alle vakumslangene skal på innsuget? Tenker da på turbotrykk, dump og vakumklokke.

Endret av -Veritas-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakumklokke på den nærmest innsuget på forgasseren, og dump og turbotrykksmåler på den nippelen fremst på innsuget :)

 

Har du sjekket fysisk at sylinder 1 er på topp eller så du på reimhjulet ? Hvordan er gangen på motoren når du kjører den på starteren ? Rett tenningsrekkefølge ? Det enkleste er ofte det man ikke tenker på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AT-motorene har jo stift-tenning.. Var det som fulgte med i R-sport-kittet.. Stift-tenning og stor vacuumklokke.. Hva har du tenninga på?

 

Er forgasseren rett justert? Hvilken gasser er det? Org. AT-forgasser eller fjøsmekkopplegg?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Solex 175 CD. AT-Forgasser så langt jeg vet.

 

Jeg har ingen av reg. reim dekslene så blir litt sånn ca da.

 

Kammen står ca 5 på 12 kan du si. Altså beint opp parallelt med toppen (motoren bekker jo litt til venstre når du står fremme og ser bak.) Fordeler kvart over 3 og veiv på ca. 5 på 12 igjen. Tror dette skal være rett. Men virker som jeg har dårlig gnist ifra coil, har fortsatt gnist på plugger, men mulig det er for ustabilt. Hvordan coil skal det være på at? Jeg bruker den ifra b230a'en.

 

Skal prøve å finne en annen coil jeg har liggende, og se hvordan det går. Får bensin i massevis nå, har filt så mye at olja er full av bensin og. Så det blir nok oljeskift når jeg endeli får start.

 

Så holder en knapp på at det er tenningssystemet som holder igjen nå.

 

Skal fordeler stå på - eller på + på coil?

Endret av -Veritas-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår