Gå til innhold

4" eller rene diskanter?

Ranger emnet

MediaSUV

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Renault 19 cab til kona, men vil nok bruke den selv også iblant...når jeg slipper til! Hun er blitt veldig glad i den på kort tid... Men jeg er ikke like glad i det som står i! Originale høyttalere og en Phillips-kassettradio (!) som antakeligvis var standard på denne modellen i 1992, for jeg fant et bilde på nettet med en tilsvarende dings.

Det er 6,5-tomshøyttalere i dørene, og der har jeg et sett med meget gode Alpine-høyttalere som jeg skal bruke. Utrolig lett å bytte, plastdekslene kan bare vris og tas rett ut! Dette kan bil min letteste installasjon noen gang... Bak er det 5,25-toms (tror jeg), der setter jeg bare noe enkelt og rimelig. Men så er det foran på dashbordet. Der er det også plastdeksler som er lette å ta av, og det er plass til å montere 4"-høyttalere. Bør jeg kjøpe et sett 4" Alpine (for å få klanglikhet) og sette der, eller er det lurere å satse på rene diskanter? Det blir antakeligvis en Sony DAB-spiller som skal inn der og drive greiene. Har DAB i MediaSUV-en, og jeg har fått hysterisk lav toleranse for bilanlegg som suser og ikke har NRK MP3! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går absolutt an. Men så var det disse Alpine-høyttalerne jeg har liggende... Får man noe særlig bass ut av et komponentsett for dørmontering? Alpinene er ikke verst på det området.

åja ! vis du finner et kompsett av bra mærke vil det bli bra :) og med en forsterker på de hjelper også noe vanvittig :)

Nissan 200sx s13 1990mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider