Gå til innhold

Olje lekkasje

Ranger emnet

skrik

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å duller litt med omegaen vår da den trengs litt stell før den blir godkjent som familie bil :)

Har en annen tråd angående tomgangs motoren på den, men det blir ikke noe fiksing der før jeg finner ett nytt toppdeksel, så da lurer jeg litt på lokalisering av en liten olje lekkasje jeg har. den drypper forholdsvis lite, men nok til at det blir dyrt.

flekken lander ganske langt bak, det vil si omtrengt vet forstillingen. har hatt bilen på jekk for å titte, men fikk den ikke høyt nok opp, å bilen er for lav til å komme opp på rampene. har noen noen forslag på hvorå eventuelt hva som lekker? skal kjøpe meg bukker i løpet av dagen så jeg får litt orden.

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt av toppdekselet ennå?

Vill tro det er pakkningen der som lekker i bakkant og da renner den ned motor og drypper ned ved forstilling/girkasse.

Napp opp en plugghette og se hvor mye olje du har i plugghullene, jeg hadde dem helt fulle:).

Hadde samme drypp på min, men etter jeg bytta toppdekselpakning ble det helt tørt og fint.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Sånn, da har jeg endelig fått tak i nytt toppdeksel, var ikke den enkleste delen å få fatt i :) Hadde ikke en eneste olje flekk i plugghullene, etter hva jeg kunne se, så det ikke ut som det vare noe olje som rant fra baksiden heller. med tanke på hvor langt bak motoren sitter er det kanskje ikke mulig å se det heller?

det holder kanskje ikke med å bare kjenne bak der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider