Gå til innhold

Selges: Subaru Impreza "STi" MY97 - 250.000

Ranger emnet


eirikoo

Anbefalte innlegg

Da har jeg enda en gang blitt rastløs og brutt mitt eget løfte om at denne-bilen-skal-jeg-ha-for-alltid.

Legger derfor gullet ut til salgs.

Det er et 1994 chassis, bygget om til 97 JDM STi3 av Svein Erik Gunbjørsen, en av nestorene innen Impreza i Norge. Godkjent av biltilsynet selvfølgelig. Dette er grunnen til at jeg skriver STi i anførselstegn i topic.

 

Jeg har hatt den i nokså nøyaktig 2 år nå, og den har gått 114.600km.

 

Den er orginal motormessig, JDM STI3 motor med 280hk.

I og med at den er såpass gammel, er det ingen effektavgift på denne bilen, så det er jo et pluss.

Trenger ikke å bekymre seg for avgiftsspøkelset om man blir tatt på en av de nye rullene vegvesenet har begynt å bruke.

 

Den er generelt tatt meget godt vare på.

Bytter olje, oljefilter og luftfilter hver 5000.

Den er også bygget om til 6MT og R180 diff, med DCCDkontroller både auto og manuellmodus.

Det er en JDM MY05kasse som står på, med tette steg hele veien. Ca 3000rpm i 100km/t.

 

Dette er en meget kjapp bil på bane, og er også helt glimrende som bruksbil. Har vært fulgt opp meget godt.

 

Pen og ripe/bulkefri, men ikke 100% strøken. Det er aldri en bil som er brukt.

Det er sprukket litt lakk i falsen i ene hjulbuen bak.

Legger ved bilde nedenunder.

 

Det medfølger 3 sett 17" STi felger. 2 sett av den 'vanlige typen, og et sett BBS newage felger.

Et sett med semislicks, et sett med gatedekk, og et sett med Nokian piggdekk.

Det står BBS på bilen for øyeblikket.

EU-OK uten anmerkninger for et år siden.

 

Oljetrykk på tomgang: 2.5-3 bar

Oljetrykk ved cruise: 6-6.5 bar

 

Bilen bruker minimalt med olje, jeg har aldri behøvd å etterfylle mellom skift. Har alltid brukt Castrol TWS motorsport på den.

 

Jeg har ALLTID fylt Vpower 99oktan, og booster i tillegg på banekjøring.

 

Denne bilen er meget godt vedlikeholdt, og har for kun uker siden fått ny lambda fra Hella, Walbro bensinpumpe, nye coiler og ny LMM.

 

Mods: (Har satt ca pris bak moden. Jeg er fullstendig klar over at man ikke får igjen fullverdi av slikt, men vil gjerne gi et bilde av hvor mye det faktisk koster å bygge en slik bil.)

 

- Richmond skinn gearpose

- STi aluminium gearstang ramme

- 4-hjuls kontroll med justering til Prodrive vinkler

- Whiteline 22mm justerbart stabstag bak (2000?)

- Whiteline alloy droplinks bak

- Pioneer DEH-P5800MP spiller (2500)

- Focal høytalere 130V1 foran og 165CV1 bak (3000)

- Desnorklet

- STi panel luftfilter

- STi oljefilter

- STi matter med brodert logo (1500?)

- Greddy Profec B boost controller (3000?)

- STi radiator cap

- Biltema lysforsterknings kit. (relèer)

- PIAA 120W fjernlys i lyktebrønner (3500)

- Type RA takluke (4000)

- Defi oljetrykk, oljetemp, turbotrykk målere. (4000?)

- Prodrive semsket ratt (1000?)

- Tein hood dampers

- JDM MY05 STi 6MT med DCCD (samlet med diff og bremser ca 55000)

- R180 lamelldiff med new age bakstilling og huber

- Exedy heavy duty trykkplate, med lettet svinghjul og organisk clutchplate

- STi drivaksler og mellomaksling

- Goodridge stålomspunnede bremseslanger (1000?)

- HKS downpipe (2000)

- Brembo store STi bremser

- OEM 6MT girkule

- OEM STi felger 17” (4000?)

- Toyo R888 semislicks (6000?)

- Hayward and Scott eksosanlegg (7-8000?)

- Performance Friction flytende skiver (ca 9000 for skiver og klosser)

- Performance Friction PFC01 klosser

- ATE Superblue bremsevæske

- Spiider auto/manual DCCD kontroller (3000?)

- AST Sportline I coilovers pluss 4hjulskontroll (12000)

- DEFA alarm med startsperre og fjernstyrt sentrallås.

 

Sum, ca 116000 i mods. NB, capriser, men tror det stemmer ganske så bra. Listen er ikke utfyllende, men det jeg husket i hodet sånn kjapt.

 

 

Servicer jeg har gjort:

 

73620:

- olje pluss filter (TWS motorsport)

- luftfilter

79000:

- bensinfilter

- nye viskere foran og bak

 

84219:

- Luftfilter

- Olje pluss filter (TWS Motorsport)

- PCV ventil

- STi pitch mount

 

85600

- Stoptech slissede skiver

- Carbotech XP8 klosser

- Overhalt begge kalippere foran

 

Eugodkjent uten mangler den 18.03.08

 

88000

- Nytt drivverk (6mt pluss R180 bakdiff)

- Store Brembo bak

- Ny olje på diff og kasse

 

89600

- Oljeskift TWS motorsport

- Oljefilter

 

94304

- Oljeskift TWS motorsport

- Oljefilter

- Luftfilter

 

98135

- Oljeskift TWS Motorsport

- Oljefilter

- Ny speedometergiver

- Ny kjøleslange radiator og varmeregister

 

102948

- Oljeskift TWS Motorsport

- Oljefilter

- Luftfilter

 

103000

- Renset IACV ventil (tomgangsblanding)

- Byttet frontlykter

103500

 

- Byttet til AST Sportline I coilovers

 

108340

 

- Oljeskift TWS motorsport

- Oljefilter

 

109564

- Ny bensinpumpe (walbro)

- Nytt luftfilter

- Byttet sprukken PIAA lykt

 

111000

- Firehjulskontroll Autoconsult

- Lysjustering

 

114100

- Ny LMM

- Nye coiler

- Ny lambdasonde

 

Alt av kvitteringer medfølger selvfølgelig!

 

 

Det som følger bilen løst er:

- HKS speed limiter defencer, ny i eske

- Nye motorfester (STi gruppe N), nye i eske

- Et sett OEM STi felger med meget bra Nokian Hakka 4 pigg på

- Et sett OEM STi felger med Toyo R888 på, rundt halvslitte

- Greddy plugger, nye i eske

- Orginal STi eksos

- Fulda extremo løse dekk (nesten ikke slitt)

- Ny TPS i eske

- PFC97 bremseklosser, noe slitt.

- Ny STi sliconslange mellom IC og innsug, da den er litt stygg den som står på, men er tett.

 

Dette vil jeg ha 250.000 for. Du får da en meget meget kjapp og velfungerende bil med et veldig bra oppsett, og masse masse deler. Denne prisen kan jeg ikke skjønne annet enn at er bra.

Ta kontakt om du er seriøs.

Jeg treffes på eirikoo@gmail.com

 

Bilder:

 

_MG_0119.jpg

 

_MG_0120.jpg

 

_MG_0122.jpg

 

_MG_0124.jpg

 

_MG_0125.jpg

 

IMG_2478.jpg

 

nurtur2008_05.jpg

 

eirik1.jpg

 

IMG_2486.jpg

 

IMG00100-20090629-1934.jpg

 

IMG00103-20090629-1935.jpg

 

IMG00105-20090629-1936.jpg

 

IMG00103-20090629-1935.jpg

 

IMG00104-20090629-1936.jpg

 

IMG00115-20090629-1940.jpg

 

IMG00118-20090629-1941.jpg

 

IMG00119-20090629-1941.jpg

 

IMG00120-20090629-1957.jpg

 

IMG00121-20090629-1957.jpg

 

IMG00122-20090629-1957.jpg

 

Lakksprekken jeg nevnte:

IMG00123-20090629-1958.jpg

 

IMG00124-20090629-1958.jpg

 

IMG00125-20090629-1958.jpg

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår