Ich bin rulle Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Hei:driving Jeg er ny her, så HEI til alle sammen! Har en 740 GLE -86 med mekanisk innsprut og overdrive-kasse. Så har jeg kjøpt meg en 740 GL 1990/91 som det sitter en vanlig 5-trinns kasse i. Men jeg liker ikke denne kassen, så jeg har lyst til å sette inn min od-kasse. Men da er det en ting jeg lurer på som er to ting. Ligger det ledninger/kontakter og sokkel til relè klart? Og er det bare til å montere kassa, koble på og tute og kjøre???:volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 rur du må bytte mellom aksling også... er ikke samma lengden på de 2 kassene mener jeg og huske... Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 må bytte fremste del av mellomakslingen ja. tror ikke ledningen til OD kassa ligger klart. men de er det heller ikke noe problem å legge opp når du har komplett bil å plukke fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ich bin rulle Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Hei. Jeg glemte jo å skrive at jeg vet at mellomakslingen må byttes p.g.a. lengden på akslingen på OD'n er kortere.:m'm: Jeg finner nok ut av resten, det kan vel ikke være så innviklet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ich bin rulle Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Men nå, til noe helt annet... På min 740 sitter det en catalysator med lambdasonde. Har hørt snakk om at mange åpner katta, fjerner innmat og sveiser den sammen. Vil sonden "jobbe" som normalt, og vil det bråke mere uten innmat i den? Noen som har erfaring??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Ser ikke helt vitsen med å gjøre alt det, for å få kanskje 5 hk mer? 740 er daut, og slapt, og egner seg ikke til å herje med annet enn på vinteren uansett :P Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Du får en hul mettallisk lyd ved å fjerne innmaten, bytt den heller ut mot ett rør, er det ikke noe galt vil det ha lite for seg, så lenge lambdasonda sitter før kat så er det sjeldent noe problem. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg