Gå til innhold

Problemer med lufting av g60 bremsesystem montert på Golf mk1

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

hei

 

Kanskje det er noen volkswagenguruer som kan hjelpe oss å finne løsningen på vårt lille golf 1 pusslespill.

Jeg holder på me en golf 1(83 modell) som er bygget om til 1,8 GTI, 8 ventiler fra golf 2.

 

Holder for tiden på med/plages med bremsesystemet som er blitt bygget om med kaliptere, skiver, brakketter til kalipterne foran (momentum motorsport). Foran er det bremser som sitter på diverse g60 modeller (er vell 280mm), bak er det skivebremser som vell også sitter på diverse g60 og gti modeller, brukte en stk fra golf 2 gti og en fra Passat g60, da det var disse to som var i best stand, disse så imidletidig helt like ut.

 

Håndbrekkwire er hentet fra Scirocco og avlastningsventil (ikke montert enda) mener jeg kom fra en golf 2 g60.

 

Slanger kommer jeg ikke på i forbifarten, men kan sjekke det opp hvis noen mener det kan være aktuelt, alt som er montert ser ivertfall ut til å passe fint.

 

Det er også blitt laget en ny brakett mellom torpedovegg og bremsekraftforsterker da denne ikke passet, og et nytt stag til pedal med justeringsmuligheter.

 

Har to stk bremsekraftforskerere med hovedbremsesylinder, der jeg monterte den som var i best stand da disse så helt like ut, bortsett fra forskjellige produsenter, den ene hentet fra golf 2 GTI og den andre fra Passat g60.

 

Legger ut delenr på delene hvis det kan være til hjelp og kan finne frem de delenr som mangler hvis noen finner det aktuelt.

 

Problemet med bilen er at vi nå har luftet et utall av ganger og fremdeles ikke klarer og bygge opp et tilstrekkelig trykk på pedalen, vi har montert, montert av, plukket fra hverandre og monter xxxx ganger uten resultat.

Begynner å lure på om noen av delene vi har brukt ikke er rett for dette oppsettet og om noen kan se noen feil vi tydeligvis ikke har sett. Kan det være at bremsekraftforsterker må kobles til ABS? har vi tatt i brukt en BKF som ikke er stor nok eller lignende av de to jeg ha liggende, selv om disse to så tilnærmet lik ut? Er bremserørene for små? Er slangene for små? Feil lenge på stag til pedal/brakett? har eventuelt justeringsmulighet på staget..eller er det noe annet noen med mer erfaring ser av problemer? begynner å gå veldig tom for ideer nå...

 

Er det noen her som kan lyse vei, hadde det vært til fryktelig stor hjelp da det ikke er langt ifra at bilen blir trillet på havet. Hvis det ikke er tilstrekkelig info lagt ut her, er det bare og spørre.

 

Setter veldig stor pris på alle tips og råd

 

mvh tord

 

Deler/ deler med koder:

 

-bremsekraftforsterker: en stk fra Passat g60, en fra Golf 2 gti

-hovedbremsesylinder: en stk fra Passat g60, en fra Golf 2 gti

-håndbrekkwire: Scirocco

-avlastningsventil: golf 2 g60 (ikke montert enda)

-custom justerbart stag fra BKF til pedal

-custom feste til BKF mot torpedovegg

-brakketer til kalipterne foran er fra momentum motorsport.

-foreløpig orginale skiver og klosser (selfølgelig til de nye kalipterne)

-bremserør og nipler: orginale til Golf 1

 

kaliptere:

 

-venstre foran: GIRLING 54

CN 2

2092/5

9206

 

 

-høyre foran: GIRLING 54

CN 1

2092/5

2106

 

 

 

-venstre bak: GIRLING 8004

2451-1

 

 

-høyre bak: GIRLING 7022

2450-?

 

hovedbremsesylinder: FAG 25L6

65423

 

Slanger foran: 04/94 1/8 HI

 

Rørene fra kalipterne er koblet til hovedbremsesylinder slik sett forfra:

v.uttak fremst: venstre bak

h.uttak fremst høyre foran

v.uttak bak (nærmest bremsekraftforskerker) venstre foran

h. uttak bak (nærmest bremsekraftforskerker) høyre bak

 

anyone?

Endret av vwsportz

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik jeg fårstår det har du bremser men ikke tilstrkkelig bremsetrykk!?

 

isåfall høres det ut som bremsekraftforsterkeren evt er defekt. det kontrllerer du ved å pumpe opp trykk på pedal, for så å starte motoren. da skal du kjenne at pedalen synker(motoren opparbeider vakum i forsterkeren) hvis ikke dette skjer er forsterkeren defekt, eller at motoren ikke opparbeider tilstrekkelig vakum.

sjekk vakum salnger og kontroller at de ikke trekke falsk luft.

sjekk ventilen som er tilkoblet forsterkeren, den kan være montert feil vei.

 

håper dette hjelper deg litt på vei. hadde lignende problem på min.

VW Golf 1 GTI 16v Oettinger

VW 1600 Squareback 65'

VW 1600 Squareback 68'

VW 1600 Fastback 67'

All kapital som ikke durer, er død capital!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winbern mk1: det ksn fsktisk være dette som er problemet, da motoren faktisk har et problem med vakumet som jeg ikke har fått ordnet enda, dette skal jeg undersøke, har tenkt på dette, men regnet med at jeg uansett ville klare å få pumpa opp tilstrekkelig trykk, men dette skal jo selfølgelig sjekkes.

Hadde jo nesten vært litt morsomt hvis dette var problemet etter xxx antall demonteringer av hovedbremsesylindre og kaliptre.

 

 

Mosk: alle kalipterne er demontert og fikset og skal fungere.

 

tusen hjertelig for hjelpen, kom gjerne med flere tips.

 

Er det noen som kan fortelle meg om det er forskjell på golf 2 gti 16v og passat g60 sin hovedbremsesylinder og bremsekraftforsterker? synes som sagt disse så like ut, men kan jo hende at den til 16v er for liten eller at det er andre forskjeller.

 

hvordan er det foresten hvis jeg bruker et bremsesystem beregnet på ABS, uten ABS tilkoblet. Er det forskjeller på bremsene som kommer med og uten ABS bortsette fra ``ABS sentralen``?

 

Er det noen som vet om det er forskjeller på golf 1 og g60 modeller sine bremserør? mulig bremserørene mine er for små

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har selv bygget om bremser på golf til gti/g60. å styrt på noe fælt med å lufte dem.

 

min løsning var å bruke 3 stk nippler (den som gjengene er på).

å bruge en passende skrue med con (lik et klemt rør) inni så det blir tett når du skruer nippelen inn i hovedsylinderen.

 

eg har brugt å blokere 3stk rør så begynner eg på en side bak. (siden det er lengest rør = mest luft)

 

når du får hard pedal så skrur du ut neste blenner, å setter på røret å lufter den. å så videre til du har luftet alle.

men ikke skru av luftede rør under prosesen.

 

vet ikke om det komer til å virke for deg, men her hos meg er det siste løsning når et slik helvete oppstår å det virker hvær gang.

å eg har bygget om et par stk golfer

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal teste ut dette..

 

ja, hvis 16v og g60 modeller har samme rør skal dette være likt golf 1 og tror jeg.

 

-er det noen som kan fortelle meg om det er problematisk å bruke hovedbremsesylinder og bremsekraftforsterker fra passat g60 da dette egentlig er beregnet på ABS? ABS`er ikke montert på golfen å begynner å lure på om det er dette som er problemet..?

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå begynner vi og nærme oss et svar. Alle kalipterne får trykk, men ikke tilstrekkelig.

 

Det har vært noe feil med vakumet på motoren, men når testet dette å det ut til at dette var greit nok, men det skal dobbelsjekkes.

 

vi står da mellom tre hovedproblemstillinger:

 

 

 

1. Fungerer vakumet fra motoren til bremsekraftforsterkeren tilstrekkelig,eller ligger det en feil her?

2. Leverer en golf 2 gti 8ventiler nok vakum til bremsekraftforsterker fra g60 modell? hvis golf 2 gti 8 vent og golf 2 g60 har samme bremsekraftforsterker bør jo ikke dette være et problem, men er denne lik?

3. Har bremsekraftforsterkeren min en aldri så liten lekkasje?

4. Har jeg justert lengden på pedalen for kort/for langt? hvis noen har mulighet å måle staget til bremsekraftforsterker fra en modell med g60, hadde dette vært flott, samt hvor lang braketten er mellom torpedovegg og bremsekraftforsterker, kan hende det er blitt blingset litt her, men pedalsettet er justerbart så med riktige mål blir dette bra hvis det skulle være problemet..

 

 

 

hvis flere melder seg på med gode råd og tips, så vil jo kanskje dette bli en veldig god howto tilslutt, noe som nok letter mange for mange timer med testing og ekstrarbeid

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår