Mr. SQ Skrevet April 24, 2004 Rapporter Share Skrevet April 24, 2004 Tror nok det kan være en fordel å høre på hva Bisarre her sier. I ytterste konsekvens kan kondensatoren ekspoldere, og da vil du ikke være i bilen, det skal jeg love deg. Varm eletrolyttveske er ikke moro å få hverken på seg selv eller resten av utstyret. Er faktisk folk som har skadet seg på uvettig bruk av kondensator. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 24, 2004 Rapporter Share Skrevet April 24, 2004 Originally posted by Golf 3 GTD Special Og bare for å sette ting litt på spissen her, en bil "liker" ikke at du spinner og herjer med den, med det faktum om den tåler det eller ei, mer en en gang som gjelder vell? Samme om man bytter toppakning, man skal helst bytte strekkboltenen også, HELST, men det går fint å bruke det 2 ganger.. mvh Drivverk og motor får jo store påkjeninger ved gapkjøring, noe som reduserer levetiden. Det samme gjelder vel når en ikke utfører reparasjoner på anbefalt måte. Sjansen for at ting ryker øker. Men dette er mekaniske slitedeler, i en kondis og et batteri er det elektrolytter som gjelder. Elektrokjemisk sett så er det ikke noe lurt å sjokkbehandle celler på denne måten, og det at sikringer ryker er jo tegn på overbelastning. Generelt sett er jo overbelastning ett særdeles negativt ord om en ønsker å behandle utstyret pent... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet April 24, 2004 Rapporter Share Skrevet April 24, 2004 Originally posted by Mr. SQ Tror nok det kan være en fordel å høre på hva Bisarre her sier. I ytterste konsekvens kan kondensatoren ekspoldere, og da vil du ikke være i bilen, det skal jeg love deg. Varm eletrolyttveske er ikke moro å få hverken på seg selv eller resten av utstyret. Er faktisk folk som har skadet seg på uvettig bruk av kondensator. mvh Så man bruker en bilbatterilader for å lade kondensatoren altså, og med motstand sef..? Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 24, 2004 Rapporter Share Skrevet April 24, 2004 Originally posted by Tommeliten Så man bruker en bilbatterilader for å lade kondensatoren altså, og med motstand sef..? Sorry glemte å svare på det. Du kobler kondensatoren til batteriet via en motstand når du lader. Når du har ladet ferdig, fjerner du motstanden og kobler det hele sammen slik det skal være. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet April 24, 2004 Rapporter Share Skrevet April 24, 2004 Ok så da er det egentlig bare å koble opp kondensatoren med motstanden på plussen mellom kondensator og batteri og så fjerne motstanden etterpå.. Takker for svar Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.