Gå til innhold

lading av kondensator

Ranger emnet


Zeta

Anbefalte innlegg

Tror nok det kan være en fordel å høre på hva Bisarre her sier. I ytterste konsekvens kan kondensatoren ekspoldere, og da vil du ikke være i bilen, det skal jeg love deg. Varm eletrolyttveske er ikke moro å få hverken på seg selv eller resten av utstyret.

 

Er faktisk folk som har skadet seg på uvettig bruk av kondensator.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Og bare for å sette ting litt på spissen her, en bil "liker" ikke at du spinner og herjer med den, med det faktum om den tåler det eller ei, mer en en gang som gjelder vell?

Samme om man bytter toppakning, man skal helst bytte strekkboltenen også, HELST, men det går fint å bruke det 2 ganger..

 

mvh

 

Drivverk og motor får jo store påkjeninger ved gapkjøring, noe som reduserer levetiden.

Det samme gjelder vel når en ikke utfører reparasjoner på anbefalt måte. Sjansen for at ting ryker øker.

 

Men dette er mekaniske slitedeler, i en kondis og et batteri er det elektrolytter som gjelder. Elektrokjemisk sett så er det ikke noe lurt å sjokkbehandle celler på denne måten, og det at sikringer ryker er jo tegn på overbelastning.

Generelt sett er jo overbelastning ett særdeles negativt ord om en ønsker å behandle utstyret pent...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Tror nok det kan være en fordel å høre på hva Bisarre her sier. I ytterste konsekvens kan kondensatoren ekspoldere, og da vil du ikke være i bilen, det skal jeg love deg. Varm eletrolyttveske er ikke moro å få hverken på seg selv eller resten av utstyret.

 

Er faktisk folk som har skadet seg på uvettig bruk av kondensator.

 

mvh

 

Så man bruker en bilbatterilader for å lade kondensatoren altså, og med motstand sef..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

 

Så man bruker en bilbatterilader for å lade kondensatoren altså, og med motstand sef..?

 

Sorry glemte å svare på det.

 

Du kobler kondensatoren til batteriet via en motstand når du lader. Når du har ladet ferdig, fjerner du motstanden og kobler det hele sammen slik det skal være.

 

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår