Gå til innhold

Hyllelyd i høyttalere som følger turtall

Ranger emnet

Hanzo

Anbefalte innlegg

Ser dette ikke er et helt uvanlig problem, men ofte er det listet 20 ting som kan forårsake det.

Har en Pioneer spiller med en Audson VRX forsterker og Alpine komponenthøyttalere. Monterte dette i går, men merker nå at de er en tydelig hylling fra høyttaleren, og den følger turtallet. Det er vist ikke helt uvanlig med brent jordingsbane i Pioneer spilleren, noen som vet hvordan du tester dette?

Andre alternativ til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan væra støy som kommer inn på signalkabelen. Ta fram spilleren og trekk signalkabelen utvendigt til forsterker.

Eg rekner med at du har skikkelig jording til forsterkeren!

Og ved all bilstereokobling skal anlegget væra strømløst! (det enklaste er å ta vekk jordingen på batteriet)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, en ting jeg synes er litt rart, det virker som om volumet på selve hylling er helt konstant, selv når jeg justerer volumet på spilleren opp og ned. Skiftet jord i dag, og det hjelp endel, men det hyler fortsatt. Mistenker vi fortsatt jord, eller kan det være noe annet siden det ikke påvirkes av volumet fra spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge en like tykk jordingskabel som plusskabelen, til det nærmeste midtpunktet av bilen din.

Kunne forklart det spesifikt hvorfor, men kort fortalt, så er støy(radio) elektriske signaler, og vil klamre seg fast i alt som de kan sende ut ifra. din bil fungerer som ett bur der alle signaler sendes ifra buret. Dvs jo lengre du er ifra "buret" jo mindre interference ;)

Buret ditt er støyen, finn det nøytrale punktet, de fleste anbefaler rett bak håndbrekket, men jeg fant mitt rett under baksetet, (farlig nært bensinpumpa ;)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strøm og signalkabler på hver sin side, men la Remote ledningen langs signalkablene... Skal forsøke å flytte denne og se om det hjelper.

Jord var festet under baksette, men det ble bedre etter jeg flyttet den til jord bak med den ene lykta faktisk.

Det er snakk om en Mazda 323F 99 modell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette bør du ikke gjøre, da dette kan resultere i brann.

du har nå funnet problemet ditt.

altså at du har for dårlig jording til forsterker.

det som skjer når du har for dårlig jord på en forsterker, er at forsterkeren vil hente jord gjennom rca utgangene på spilleren og dermed enten brenne av jordingsbanene på spilleren eller brenne av den interne sikringen i spilleren(kjent problem på pioneer spillere).

dette kan over tid ødelegge forsterkeren.

og i verste tilfelle forårsake brann.

Mitt bilstereo prosjekt

Biler:

Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier.

Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L

Lenke til kommentar
Del på andre sider