Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til valg av komponenter til bilstereo

Ranger emnet

AnjunaDigger

Anbefalte innlegg

Hei.:)

Det er sikkert en drøss med lignende tråder her på forumet, men jeg vil gjerne ha hjelp til valg av komponenter til bilstereo. Jeg tenker da på ALT som trengs og/eller er nødvendig.

Jeg har da kikket litt rundt på diverse nettbutikker på pakkeløsninger, men der får man som oftest kun med 2 x 6/9 høytalere, forsterker + sub.

Jeg tenker på å kjøpe spiller, sub(er), forsterker, 2 x 6/9 (bak) og kanskje noen til dørene forann.

Jeg har 10.000 kr. +/- til å bruke. Er intressert i et annlegg der bassen er god, altså der man kan høre at det er kvalitet på bassen, og ikke noe dyp etterslengende møkk:)

Har en del kompiser som har annlegg i bilen der bassen rett og slett høres helt for jævlig ut og ubehagelig. Kanskje fordi de går etter Watt.

Vell for å legge til noe mer så vil jeg ha god å fyldig lyd, men som samtidig kan spille høyt og kraftig.

Håper på noen gode ideer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.:)

Det er sikkert en drøss med lignende tråder her på forumet, men jeg vil gjerne ha hjelp til valg av komponenter til bilstereo. Jeg tenker da på ALT som trengs og/eller er nødvendig.

Jeg har da kikket litt rundt på diverse nettbutikker på pakkeløsninger, men der får man som oftest kun med 2 x 6/9 høytalere, forsterker + sub.

Jeg tenker på å kjøpe spiller, sub(er), forsterker, 2 x 6/9 (bak) og kanskje noen til dørene forann.

Jeg har 10.000 kr. +/- til å bruke. Er intressert i et annlegg der bassen er god, altså der man kan høre at det er kvalitet på bassen, og ikke noe dyp etterslengende møkk:)

Har en del kompiser som har annlegg i bilen der bassen rett og slett høres helt for jævlig ut og ubehagelig. Kanskje fordi de går etter Watt.

Vell for å legge til noe mer så vil jeg ha god å fyldig lyd, men som samtidig kan spille høyt og kraftig.

Håper på noen gode ideer:)

Har en JBl Power til salgs for 500kr om du vil ha den?

den er meget god til musikk og gir en gor bass som høres bra ut. den er meget lett dreven og kan spille høyt og kraftig. Send meg en PM om du er intr.

musikk uten bass er som jenter uten pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp 6x9 og kjøp noe skikkelig å ha foran, det er tross alt der du sitter og kjører, og det er sikkert her flere av kompisene dine har feilet ;)

Focal, Seas og Morel er alle meget bra merker når det gjelder høyttalere...

Så kjøper du monoforsterker til sub, og en 2 kanals forsterker til fronthøyttalerene.

Åssen musikk hører du på? Og åssen bil skal dette inn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sitter baki vil få plenty lyd forfra, men du kan evt montere et par 6,5" coax i noen små kasser baki, kjøre dem fra spilleren og fade dem ned slik at du ikke hører dem selv ;)

Spiller: http://www.pixmania.com/no/no/2684979/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-deh.html

Frontsett: Seas Lotus Performance, 2995,-

Sub: Seas lotus 12" 1895,-

Forsterker til alt: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_162&products_id=1833

+ alt av kabler, og evt et par Macrom M3 Coax 6, ¼'' til 400kr til å ha baki ;)

Dette er et eksempel på noe som vil spille meget behagelig og pent, vil du ha mere bråk så si ifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!:) Så sinnsykt digg ut^^. Hører forresten hovedsaklig mest på Trance, dog, ikke Basshunter, o.l. skikkelig Trance med kvalitet;) Derfor trengs det annlegg med kvalitets lyd. Men liker å spille høyt å kraftig ja.

En ko0mpis av meg har JL sub, spiller ganske så bra.

Takker for hjelpen!

Endret av AnjunaDigger
Lenke til kommentar
Del på andre sider