Gå til innhold

Passat 1,9TDI BOM STOPP!

Ranger emnet

BVika

Anbefalte innlegg

Hallo.

Var på vei til jobb i dag, da min Passat 1,9TDI 98 modell bare dauet helt av. Ingen fjusking eller noe lignende. bare stoppet, og fikk ikke start på den igjen.

Diesel-lampa lyset for lite diesel, men det var nå enda et stykke ned igjen til tom. tenkte kanskje at måleren var feil og prøvde å fylle litt, men starter fortsatt ikke..

Noen som har noen ide??

MVH

BVika

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at måleren viser feil, slik at bilen egentlig var tom for diesel. Og når du kjører tom en dieselbil må systemet luftes, enten manuellt(på gamle biler) eller automatisk(på nyere biler). Sannsynligvis er din selvluftende, men man må ofte kjøre starteren i en liten evighet for å få drivstoffet fram til motoren.

Hvor lenge har du prøvd å få start?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at måleren viser feil, slik at bilen egentlig var tom for diesel. Og når du kjører tom en dieselbil må systemet luftes, enten manuellt(på gamle biler) eller automatisk(på nyere biler). Sannsynligvis er din selvluftende, men man må ofte kjøre starteren i en liten evighet for å få drivstoffet fram til motoren.

Hvor lenge har du prøvd å få start?

Hei.

Takk for svar.

Jeg bare ringte min far, som kom med en kanne diesel å prøvde litt, imens jeg ble hentet å reiste på jobb. Har altså ikke prøvd selv, ,men regner med han prøvde litt selv.

Men burde ikke bilen fusket litt før den stoppet da?

TAKK!

MVH

BVika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Men burde ikke bilen fusket litt før den stoppet da?

TAKK!

MVH

BVika

Ikke nødvendigvis, dieselbiler er veldig følsomme for luft. Hvis det har kommet ei lita luftboble i dieselrøret(pga for lite diesel), kan det være nok til at bilen stopper tvert. Da må man fylle tanken igjen, og "kjinne" i noen minutter vanligvis. Sjekk brukermanualen på bilen hvis du har den, der pleier det å stå hva du skal gjøre hvis du har kjørt bilen tom.

Jeg vet jo ikke om det er dette som er feilen da, men det kan virke sånn :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, dieselbiler er veldig følsomme for luft. Hvis det har kommet ei lita luftboble i dieselrøret(pga for lite diesel), kan det være nok til at bilen stopper tvert. Da må man fylle tanken igjen, og "kjinne" i noen minutter vanligvis. Sjekk brukermanualen på bilen hvis du har den, der pleier det å stå hva du skal gjøre hvis du har kjørt bilen tom.

Håper du har rett. :-)

Jeg tenkte Dieselpumpe jeg, og det vet jeg at er en DYR affere på Audi/VW TDI biler..

Får prøve dette når jeg kommer hjem..

(Det holder at jeg fyller på 25 liter?) Har alltid en 25 liters kanne stående i garasjen til diverse..

Har ikke Instruksjonsbok, men finner det vel på nett? :-)

Takker veldig for hjelpen.

MVH

BVika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen i gang igjen. :-)

Det var bare litt mer diesel og litt lufting som skulle til på denne. :-)

Takk for hjelp.. (Var forresten ikke selvluftende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider