Gå til innhold

Ultimat FWD turbo vurderes solgt!

Ranger emnet


join

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en '98 Gs-t. Den er importert fra USA, kom til Norge i 2006. Denne bilen er den beste jeg har kjørt når det er snakk om veigrep og ytelser!

 

P1010030.jpg

 

Jeg må legge til her at den VURDERES solgt bare på grunn av at det kanskje ikke er den beste bilen å reise på familieferie nedover europa.. :D Jeg får inn barnevogn med BAG(3-hjuls) og barnesete, så den fungerer fint som familiebil rundt hjemmet, men lastekapasiteten er noe begrenset for lengre turer.. :biggrin:

 

Kan vurdere eventuelt bytte mot en litt frisk familiebil.

 

Litt historie etter den kom til Norge:

 

Etter ca 6mnd fikk jeg lekkasje av kompresjon i kjølevannet. Long story short: Kjøpte fabrikkny topp. Fikk montert Brian Crower ventilfjærer og titan låsestykker, rustfri nitrerte ventiler. Dette pga at de orginale ventilene er laget i 2deler og klinket sammen og kan svikte ved mye belastning over tid. Ville vere sikker.

 

Alt jeg har gjort med bilen etter jeg fikk den har blitt gjort med tanke på holdbarhet og driftssikkerhet, slik det skal gå an å ha det morro uten å bekymre seg! Dette har det gått med MYE TID OG PENGER til.

 

På grunn av tidligere eiere, fikk jeg lagerhavari i mai i fjor(2008), fikk diagnostisert lagrene mine og har fått greie på at de på et-eller-annet tidspunkt har vert tørre, slik en skade har skjedd, slik at jeg over tid fikk rådebank. Men ALLE lagrene var ødelagt.

Har skiftet: Veiv - råder - stempler - svinghjul - clutch - harmonisk demper(fluiddampr) - planert og borret blokk 0,5mm over - vektbalansert alle deler(fluiddampr, veiv,svinghjul, klutsj, råder, stempler, kryssbolter) pga det er noe som bør gjøres for holdbarhet. Arbeid med blokka er gjort hos CYLMO AS i Trondheim.Er borret med momentplate pga ARP toppbolter.

 

Har fått en veldig turtallsvennlig motor som kan spinnes til 9000omdreininger om du ønsker det.

 

Den har fått seg rustfri eksos fra turbo --> eksospotte, MED KATALYSATOR, fordi jeg ikke liker rust. Avgassene er helt fine. Målt ved EU kontroll i år.

 

Tanabe G-consept eksos.

 

P1010035.jpg

 

Siden jeg fikk bilen har den alltid klagd ved giring til tredje gir. Dette har ikke blitt bedre, så nå har jeg valgt å kjøpe en sterkere girkasse med en Quaife diff. Denne blir satt inn innen en mnd om det ikke dukker opp problemer.

Nå skal den bli en drøm å gire med! :) Nevner her at jeg monterer ny clutsj lamell imens girkassa allerede er ute, da jeg ikke planlegger å ta den ut VELDIG ofte.. : :roll:

Setter også inn kulelagre i giroverføringene for å få mye bedre respons og følelse med girstanga.

 

På grunn av mye problemer(som nå er fikset), har jeg ikke fått mulighet å fokusere mye på utseende, så den har endel mangler som er som sår i sjelen for meg.

 

FRONTEN:

 

Det siste jeg klarte å gjøre den dagen jeg fikk start på bilen etter å ha montert i motoren igjen, var, tredje gangen jeg skulle opp på løftebukken nekta den å vere med opp, noe som resulterte i denne skaden...

 

P2210074.jpg

 

Dette gjorde også at passformen på front støtfanger-dekselet ikke er slik jeg ønsker det skal vere..

 

P1010038.jpg

 

Den mangler markeringslys i frontfangeren, dette ble gjort pga godkjenningen, jeg har nye ubrukte hvite lykter å sette inn, det er kun tidsmangel som har hindret meg.

 

P1010033.jpg

 

Felgene er ikke veldig bra finish på, fikk de pulverlakkert og da ble de mye bedre, men ikke perfekt. De er 18"x8" om jeg ikke tar feil. De kom med bilen. På¨felgene står 225/40-18 Vredestein Sessanta asymetriske dekk.

 

Har 15"felger med nesten nye vinterdekk, 195/50-15 piggdekk, 5-eiket split-felger. bilde kommer.

 

Her er noen bilder innvendig:

 

PC200067-1.jpg

 

P1010040-1.jpg

 

P1010041.jpg

 

P1010051.jpg

 

Da jeg har blitt ferdig med motorproblemer, har jeg fått tid til å tenke litt på utseende. Har nå fokusert litt på å rette på mangler ved interiør.

 

Jeg skal bytte midtkonsollen, har HELT NY liggende. Jeg har byttet speedometer fra en '99Gs-X, fordi det som kom med bilen viste alltid 20km/t for mye. Har bilde av begge speedometere på samme bilde for å dokumentere kilometerstand ved bytte. Gs-X speedometeret har ca 50.000 miles høyere kilometerstand, men er i perfekt stand. I tillegg har det orginal hvit/sølv bakgrunn, noe som er mye penere enn den svarte som er i '98 speedometeret. (har ultra-glow kit fra det gamle speedometeret(Blått/grønt). Valgte å ikke montere det på nye speedometeret pga at det såg mye mer ordentlig ut uten, men kit-et kan følge med.)

 

Har bytta fra Lexus baklykter til orginale røde baklykter, noe jeg synes ble mye bedre, mer "clean" look. Fra samme '99Gs-X som speedometeret.. :lol:

 

Når vi snakker om lykter, så er hovedlykten på førersiden håpløst matt. Jeg er på utkikk etter en ny brukt.

 

Panseret har noe steinsprut skader. Når jeg kommer så langt som til å få lakke fronten, vurderer jeg å lakke panseret i samme omgang.

 

 

Understell: Har orginale foringer så langt jeg vet. Skal montere Ingalls front og rear camber kit nå i sommer. Bilen har lite rust, men jeg ønsker å prøve å få den understellsbehandlet nå i sommer slik den holder seg! :)

 

 

JEG HAR TIL NÅ BRUKT OVER 300.000KR TILSAMMEN PÅ DENNE BILEN!

 

KOM MED BUD!

 

Kun seriøse bud. Får jeg ikke nok, må jeg bare beholde den og få tak i en rimeligere familiebil. Denne bilen betyr utrolig mye for meg, da jeg har gjort så mye med den og lagt ned flere hundre timer i den. Bilen blir gradvis i bedre stand og alt som blir gjort blir gjort skikkelig og gjennomtenkt.

Jeg ønsker å vere ærlig å vise hva som IKKE er bra med bilen i tillegg til de som er bra, så om du har spørsmål om bra eller dårlige sider ved bilen, spør.

 

Her er forresten første og eneste gangen jeg har prøvd autoslalom med bilen. :)

 

 

Kevlar registerrem

 

PB190011-2.jpg

 

Er du interessert kan du ta kontakt på personlig melding, så kan du få telefonnummer. Da kan du få videre informasjon om bilen.

 

 

Mvh,

 

John Ingar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår