Gå til innhold

Audi er BEST!!!

Ranger emnet


audi-sport

Anbefalte innlegg

Originally posted by Silverboy

hjelper ikke å ha banerekord i sin klasse når alle de andre "stusseligere" klassene er mye raskere ;)

 

(vet ikke om det stemmer.. men det er ikke så uvanlig)

Sånn som Slime S2'n.. sveriges raskeste 0-1000m.. i siiin klasse..

hjelper lite når klassen under er raskere (eller så å si like rask.. husker ikke helt.. men mener at It'sfun var raskere.. i klassen under)

 

 

EHHHH... hallo.... det var den ikke... fulgte du ikke med her om dagen? :D Det skilte 6 km/t i snitthastighet i Slime's favør ;) Og på en gitt fast strekning fra 0-1000 m blir det raskere.

 

Silver da.... :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Essex

 

greit at du har personlige meninger, skal ikke diskutere på dem. men jeg hadde en primera stcc 2001 mod før, og setene i den var nå helt ypperlige spør du meg... aut. klima og alt el...

 

og du snakker om Porche/bedre enn skyline....

Skyline satt banerekord på Nürburing i 1989 i sin klasse, og den rekorden står enda, bare for å ha det sagt...

 

Ok, du skal få godkjent for de setene;) Det blir meste generelt her ;) Det finnes noen tyskere med møkkastoler også...

 

Fant ingen skyline her jeg : http://www.track-challenge.com/topten2_e.asp Derimot veldig mange tyskere og en NSX-R litt nedi der.... ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. som jeg sa.. mente å huske ... var ikke sikkert.. ergo.. Silverboy blir nå snart Goldfish.. :D :D

 

oki... ikke himmels mye det da... fortsatt biler som er raskere der borte vel.. en Pantera blant annet.. (eller tar jeg feil IGJEN???)

 

her om dagen?? ble det diskutert her om dagen?? typisk.. mistet alle "view new posts" her om dagen.. så da kommer jeg sikkert til å være helt på jordet en lang tid fremover... for ikke å snakke om i all tid fremover...

Alltid på jordet jeg, så det vil vel kanksje ikke gjøre noen forskjell fra eller til :D

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller egentlig ingen rolle hvilken Japaner det er, det er samme dårlige setene, IKEA dører og engangsbestikk-plast-dashbordet i alle sammen.
:) Jaha, sorry at jeg blir så provosert av dine meninger Loppa :) , men du SOFA har jeg i stua jeg og recaro setene i min 88 modell CRX må jeg innrømme er dritgoe å sitte i, å ja jeg har sittet i en VAG bil og likvel liker jeg mine. Vil du sitte i en lenestol å kjøre så kan jeg anbefale en annen bil oxo; Chrysler :)

 

Svensk sponplåt er det affal ikke i min japsebil!!! Mine dører er så tunge at du må bruke litt makt for å få dem igjen faktisk (ikke som på en gammel Volvo, men hardt nok :) )

For på japsebiler Loppa så er dørene nesten det eneste som er av metall ;) Og just in case du mente dørene var for lette; Hva gjør egentlig det da????? *se rart på Loppa* :)

 

engangsbestikk-plast-dashbordet?????? Hva er så dashbordet i VAG biler laget av???? Tre??? Metall??? Nei faen den må du lengre ut på bonlandet med kjære ;)

 

De fleste som har hatt gleden av og rulle rundt i en A8, S-klasse eller 7-serie en ukes tid skjønner nok hva jeg sikter til. Har du ikke gjort det, misunner jeg deg - du har noe og se frem til

 

Loppa; I rather die :op (enn å kjøre VAG en uke hehehe

 

 

De med japsebill som leser dette - ikke ork og komme med 7-hundre kommentarer med hvorfor dere mener jeg har feil..... det er mine personlige meninger

 

Skal du få si dine meninger så må vel jeg få???? :)

Jeg bruker ikke å svare på VAG vs Japse diskusjonene jeg heller, men jeg må innrømme at å lese innlegget ditt provoserte gitt ;D

Så hvem som breker mest på dette forumet er vel en annen diskusjon :) heheh *tenkte på noen helt spesiell* hehe lol

 

Å en siste ting; hva er så gærent med plast Loppa?? Plast er en fin ting ;) Billig og miljøvennlig (kan jo resirkuleres!!) og ikke minst det er LETT. Så om du skal ha deg en skikkelig racer bil så slipper du å strippe den for så mye vekt :)

Skal man lage lett bil av en VAG hva kaster man ut da??? Dashbordet?? Lenestolene?? eller kjøleskapet i midtkonsollen?? hehe

Ja dette var nå mine meninger da kjære Loppa ;) Ikke tilte nå da :op

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Det finnes ett tysk merke som knekker alle de du her nevner - det heter Porsche. Du finner ikke mange av de japsebilene på toppen av banetestene fra bl.a. Nûrburgring som ble postet i en annen tråd her for noen dager siden.... hvis det var sportsbiler du tenkte på:D Selvfølgelig kan de moddes frem til et fornuftig resultat..... men det kan Porschene også;) I tillegg er Porsche en luksuriøs himmel sammenlignet med f.eks en Supra, Rx7 eller Skyline.

 

Nå har det seg sån at Nunberg ligger i Tyskland og ikke på øya Japan! Det har noe av skylda av det.

 

Apropo Porsche er luksuriøs, tenker du da på 993 eller 996? 996 er jo ganske luksuriøs men har jo med mening gått over til og lage holdbare luksus bilrer framfor 100% sportsbiler. 996 har jo vannavkjølt motor? hva syntes porsche entusiaster om det?

 

Legg merke til at ingen av de bilene du nevnte der selges i Norge...... For med Norske møkka-avgifter kommer de på prisnivå med dyre tyskere og engelksmenn og da hadde de ikke solgt no' særlig uansett. Japanske biler i Norge er Carina, Primera, Civic, Accord, Starlet, Yaris.... U name it :D jada......

 

Spiller egentlig ingen rolle hvilken Japaner det er, det er samme dårlige setene, IKEA dører og engangsbestikk-plast-dashbordet i alle sammen. Sorry, de er sikkert raske på banen og sånt, noen ser til og med kule ut utvendig, men det er bare for trist interiør og for liten kvalitetsfølelse for min del. OBS!! Fare!! Kun mine meninger ute og går her......!!! Forstå det :D Gjennom hele posten faktisk....

 

 

De fleste som har hatt gleden av og rulle rundt i en A8, S-klasse eller 7-serie en ukes tid skjønner nok hva jeg sikter til. Har du ikke gjort det, misunner jeg deg - du har noe og se frem til :D Selv i de minste tyske bilene kjenner du igjen trekk & "lyx-kjännsla" fra de større familiemedlemmene. Ser du på interiøret i en Supra er det samme plasten som i Carinaen...... sorry, men det appelerer ikke til meg - uansett hvor fet motor som sitter under panseret. Rigget som banebil, til konkurransebruk - ja! Men ikke til daglig bruk til og fra jobb, hytte, cruising, "street-racing" osv, som er mitt behov.

 

 

anngående intereør så er det litt urettferdig å sammenligne biler som Supra, som ble introdusert i 1993(2)? med nye europeiske doninger. Hvis du tar en tyskervogn fra samme periode har du samme 'gamle' designet på de. Hvis du derimot tar R34 skyline, Rx7 type R og fortsatt mener intreører er kjedelig? Så OK!

 

det er klart at skal man kun ha EN bil så får du jo straks en bil som er dårlig på de enkelte ting i forhold til en som har spesialisert seg på et eller flere områder. Det er klart det er morro for noen å ha en god overall bil som er fint til masse, derfor troner jo disse bilene høyt på statistikken fordi de treffer så mange flere mennsker.

 

For å legge inn min mening her ville jeg heller hatt en bil som er god på kjøring jeg liker. Og heller ha en annen bil som bruksbil. På den måten for jeg samme gleder som deg men kan nyte flere steg lenger av gradene til feks sportslighet.

 

 

 

Angående kvalitet på bilene så kan du jo sjekke hvor mange garanti saker feks VAG bruker penger på i forhold til Toyota. :D

 

 

Det er ett unntak jeg gjerne kunne kjørt og det heter Lexus - der har de bevist at de kan hvis de vil. Nydelige vogner, både design & kvalitet, kjøreopplevelse osv.... Hadde en Lexus IS200 i 2 mnd i fjor vinter og storkoste meg hver eneste dag. WRX STI Prodrive skulle jeg også faktisk holdt ut en stund i. Var og teste en slik for 1 mnd siden ca og likte den veldig godt. Kommer ut en liten filmsnutt om den testen etterhvert her (bare få ut fingeren først :D)

 

 

Lexus200 IS er jo Toyoyas luxus merke, 200is er forøvrig en ny bil så her slår jo seff intreør inn fordi det treffer med tiden.

 

 

Men for de som ikke har samme behov og prioriteringer som meg er sikkert japsebiler et godt valg....

 

Så med andre ord om du skal ha en overallbil som du skal bruke til å kjøre på hytta på vinterstid og i tilegg streetrace med om vintern og har lommebok som passer det så er ny europeisk bil med 4 strekk tingen?

 

Om du liker en sportsbil og ikke har råd til europeisk sports bil (type porsche, ferrari, lamborhgini) så kjøp deg feks en Rx7.

 

 

hmmmm.... Hvorfor har vi dette temaet igjen egentlig? Hvilken sau startet dette igjen ? :D:D lol De med japsebill som leser dette - ikke ork og komme med 7-hundre kommentarer med hvorfor dere mener jeg har feil..... det er mine personlige meninger.... som enkelte her klarer og lokke frem støtt og stadig :D Er du ikke enig med meg legger vi helt sikkert vekt på forskjellige ting når vi velger bil, vi kan ha det moro sammen her allikevel ;)

 

 

sorry greide ikke komme med 7 hundre kommentarer og meninger ;) hehee

 

:peace:

 

legger ved intreør bilder av en 12år gammel japansk bil...

 

 

1243_8hi.jpg

 

1243_9hi.jpg

 

1243_11hi.jpg

 

inside.jpg

 

bilde5.jpg

 

1243_3hi.jpg

 

Sleng ut bilder av en Eropeisk luxus bil fra sein 80 tidlig 90 tallet da ;)

 

Originally posted by Loppa

Spiller egentlig ingen rolle hvilken Japaner det er, det er samme dårlige setene, IKEA dører og engangsbestikk-plast-dashbordet i alle sammen. Sorry, de er sikkert raske på banen og sånt, noen ser til og med kule ut utvendig, men det er bare for trist interiør og for liten kvalitetsfølelse for min del.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste i nyeste utgave av Drive (august-utgaven) nå...

greit, den Skyline rekorden var fra 94 og ikke 89, men det er den rekorden som står!!!!

 

men det denna tråden begynte med, var hvor latterlig det var å si; min bil er best!!!

og det er akkurat det vi driver med nå!!! så nå avslutter jeg med å si;

 

Jeg syns Japansk, og spesielt Nissan er det råeste/kuleste/beste, så får du synes hva faen du vil.

 

Bare jeg får lov til å digge Nissan, skal du få lov til å digge ådi!!!

 

da er vi enige????

 

:):):):):):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

men det denna tråden begynte med, var hvor latterlig det var å si; min bil er best!!!

og det er akkurat det vi driver med nå!!!

 

 

 

hadde det enda vært så vel....

for her kommer vi i det minste med argumenter... mens på tv'n så står det jo bare "Cossie er best, Volvo suger" "nei, det er volvo som ruler, cossie er for homser".. "haha, både cossie og volvo er for homser, bmw er konge" "Cossie er best!" "volvo 4ever, f**ck the rest!", "volvo er dritt..." "at dere ikke går lei av å diskutere bil"

"volvo kjører ringer rundt bmw!" "alle dere som mener volvo og bmw er best kan bare suge dere, jeg har en cossi med 550hk! "

"bmw= black mans wagon, Volvo ruler!!!!" "Ruudracing kjører dritten av dere alle.. cossie er best!"

 

og sånn bruker de liter på liter med bensin på å ikke skrive noe annet... (en mlding koster vel omtrent det samme som en liter bensin.. mye mer artig med bensin :D )

 

var vel kanskje noe sånnt det var siktet til i topic innlegget??

 

 

men... for å gjøre det hele litt saklig.... kanskje vi skal prøve å lage en "konklusjon" på våre egne biler?? (så objektivt som vi klarer)

 

pluss minus =

 

Starter..

 

99 Golf

 

+

Kvalitetsfølelse, oversiktlig interiør/ betjening. Ny bil med de "dubbeditter" som er deilig å ha. Meget bra betjening av soltak og vinduer. God komfort. Krefter nok til daglig bruk. Trygge kjøreegenskaper. Lettkjørt

 

 

-

Dyr å forsikre, noe stumpete. Mangler klima og armlene (kanskje unødvendig og vanskelig å bruke i kombinajson med Recaro stolene). Kjedelige kjøreegenskaper. Noe dårlig bakseteplass. "kone bil". Endel småfeil (Airbag osv, stort sett garanti). FWD

 

=en bil for den som vil ha en ny bil, som er liten, lett og grei å kjøre, men mangler prikken over I'en for å bli ett ordentlig leketøy.

God, komfortabel og stille å kjøre, men litt kjedelig.

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan 200sx 98mod

 

har en 2.0 liters motor med 200hk originalt, som er lett trimmelig. får 2000kr fikk jeg 25hk mer, jobben tok ca 20min...

har rwd, noe som er mer utfordrene.

 

har forholdsvis gode kjøreegenskaper, og får råe kjøreegenskaper bare med vanlige senkefjærer og lavprofil...

 

Meget gode seter!!!!!! skinnseter med bra støtte, pluss at du sitter jo med beina rett frem, noe som er mye mer avslappende.

Har også behagelige kanter å legge armene på, både venstre og høyre arm. så comforten er meget bra!

 

Og med senkesett og 18" felger syns jeg denne bilen rett og slett er rå, da trenger den lixom ikke noe mer styling.

 

midt-konsollen er 'kult formet', men interiøret er ganske trist og kjedelig ellers, men den har jo seff el. vinduer/speil og a/c.

 

trangt i baksetet, men det driter jeg i, for der kommer jeg aldri til å sitte:)

 

har et meget bra originalt musikk-anlegg.

 

et minus; lang avstand fra gir til gir... en så sportslig bil burde originalt ha en 'tightere' girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

 

Skal du få si dine meninger så må vel jeg få???? :)

Jeg bruker ikke å svare på VAG vs Japse diskusjonene jeg heller, men jeg må innrømme at å lese innlegget ditt provoserte gitt ;D

 

Å en siste ting; hva er så gærent med plast Loppa?? Plast er en fin ting ;) Billig og miljøvennlig (kan jo resirkuleres!!) og ikke minst det er LETT. Så om du skal ha deg en skikkelig racer bil så slipper du å strippe den for så mye vekt :)

Skal man lage lett bil av en VAG hva kaster man ut da??? Dashbordet?? Lenestolene?? eller kjøleskapet i midtkonsollen?? hehe

Ja dette var nå mine meninger da kjære Loppa ;) Ikke tilte nå da :op

 

Hehe! du bet rett på agnet til loppa du da! :) Det han mente er vel at han har akkurat motsatt smak i forhold til deg, og det at du da blir provosert av det syntes jeg var litt morsomt! :D :D

 

Skal du ha lett bil, må du takle dårlig kvalitets FØLELSE.. ;)

VAG tror jeg egentlig aldri har brydd seg om hva bilene veier.. Det virker iallefall ikke sånn! :) (mon tro om de har vekt på fabrikken :D )Men så skrangler ikke dørene, dashbordet og bryterne når du smeller igjen døra heller! Det er det noen av oss som setter mere pris på enn lav vekt! ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor dere får dette med dør lyd fra!

 

Vi får ta en test med japan biler mot tyske ellerno sånt, biler av samme alder mot hverandre.

 

Om det kommer prompe lyd fra døra når jeg lukker den intereserer meg mitt i ræva, så lenge jeg ikke betaler for falsk kvalitets følelse er det greit.

 

Bora'n jeg kjørte med på kjøreskolen hadde sånn 'avstemt' puffe lyd når man lukket døra. Det var en skikkelig møkka bil det. Veldig likt de andre VAG bilene jeg har kjørt, på flere steder. (Alle vet jo at VAG bilene har samme deler og komponenter over hele også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Om det kommer prompe lyd fra døra når jeg lukker den intereserer meg mitt i ræva

 

Noen som ser sammenhengen i dette, eller er det bare jeg? Syntes den setninga der pratet godt for seg selv jeg! :D

 

Den "dør testen" der er oppskrytt.. så mye at fabrikkene har begynt å manipulert frem den "riktige lyden" desverre.. Men den gir et inntrykk uansett.

Hva du/den enkelte mener er best i holdbarhet/funksjon, legger jeg meg ikke borti. Jeg kjøper bil etter magefølelse egentlig. Og en skranglete "lett" bil, er sjeldent aktuell for meg.. Påkostete japser finnes også med god kvalitetsFØLELSE, og de er jo like aktuelle for meg som audi`n er.. Men de er få, synes jeg.

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Apropo Porsche er luksuriøs, tenker du da på 993 eller 996? 996 er jo ganske luksuriøs men har jo med mening gått over til og lage holdbare luksus bilrer framfor 100% sportsbiler. 996 har jo vannavkjølt motor? hva syntes porsche entusiaster om det?

 

Ja, fytti rakkern.... boble-interiør og luftavkjølt skal det være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår