Gå til innhold

Audi er BEST!!!

Ranger emnet

audi-sport

Anbefalte innlegg

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta dem med buksa nede :D :D :D

VAG og BMW er best til et par ting de og det er markedsføring og image jeg mener de gir kunde det han vil se.

Det viser et vist image og kjøre VAG el BMW f.eks.

Du får følelsen av kvalitet når du setter deg inn i bilen.

Og i interiøret der har de kvaliteten den er bra men trist design.

Men i resten av bilen er kvaliteten så som så det viser jo bare feil statistikkene.

Og detta tar de seg godt betalt for.

Tar man da en Japse bil av samme pris klasse og type bil feks en Lexus ja så er Lexux rett og slett bedre mener jeg.

Også har vi da Opel og Ford uff og grøss og gru for no biler.

At jeg orker og kjøre Opel til daglig... :D

Personelig digger jeg Fransk komfort og Italienske kjøreegenskaper og kjøreglede/kjørefølelse.

Men denna diskusjon bunner ut i Meninger, følelser, erfaringer osv osv

Vi har alle våre egene.

Så kjøp det du vil ha.

Lykke til med valget

Mvh

Era

Som skal nyyyyyte Alfa med to dobble i helga :D :D :D

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spyyyyyr snart av disse vag vs bmw vs volvo vs ford vs opel vs chevy vs rompami ...... :D :D :D

Sorry, jeg måtte bare.....

Kan vi ikke gi fanken i å diskutrere hvilket bilmerke som er best ?? Vi kommer aldri til å bli enige uansett. Vi har alle våre "guder", kan vi ikke bare inse det ? Dette gjelder forøvrig på motor type også. Wankel VS V8 VS V6 osv osv osv ..... makan til hårsårhet som enkelte utviser har jeg ikke opplevd siden barnehagen :rolleyes:

Ikke glem at dette forumet er til for å DYRKE BIL, ikke for å skape splid mellom merkene. Selv er jeg medlem av VW Audi Club Norwegen og får masse støtte og informasjon til min hobby, nemlig Audi. Her får jeg ikke annet enn en bøtte med kaldt vann og noen morsomme vitser. Jeg har møtt mange av gutta her, skapt nye venner og hatt det mye gøy. Jeg fatter bare ikke at vi ikke bare kan la diskusjonen om hvilket merke som er best bare ligge.

Jeg personlig vet jeg aldri kommer til å la meg overbevise av Era sine meningen, han kommer aldri til å bli overbevist av meg heller, men jeg synes det er kult at han har lagt ned mye arbeid i noe som ingen andre har og det står det respekt av :D

Final word - fuck merke VS merke diskusjonene - de er vi ikke tjent med å ha.

Ps. Marius - ja, vi vet hva du liker :titties:

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

var ikke ment som noe merkejag... hadde jeg ikke likt europera deres hadde vi alldri hatt forumene for de sant ? :D

skulle bare sette det litt på spissen...!;)

Bøy deg over så jeg kan kysse din hellige rumpe og takke deg for at VAG gutta får lov til å være her ..... lol lol lol lol lol

Sånn for å sette det litt på spissen ....... :ass

go marius go marius go marius go marius .....

mmmh, jeg begynner å få Ricky Lake tendenser .... :D :D :D :D

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

Jeg spyyyyyr snart av disse vag vs bmw vs volvo vs ford vs opel vs chevy vs rompami ...... :D :D :D

Sorry, jeg måtte bare.....

Kan vi ikke gi fanken i å diskutrere hvilket bilmerke som er best ?? Vi kommer aldri til å bli enige uansett. Vi har alle våre "guder", kan vi ikke bare inse det ? Dette gjelder forøvrig på motor type også. Wankel VS V8 VS V6 osv osv osv ..... makan til hårsårhet som enkelte utviser har jeg ikke opplevd siden barnehagen :rolleyes:

Ikke glem at dette forumet er til for å DYRKE BIL, ikke for å skape splid mellom merkene. Selv er jeg medlem av VW Audi Club Norwegen og får masse støtte og informasjon til min hobby, nemlig Audi. Her får jeg ikke annet enn en bøtte med kaldt vann og noen morsomme vitser. Jeg har møtt mange av gutta her, skapt nye venner og hatt det mye gøy. Jeg fatter bare ikke at vi ikke bare kan la diskusjonen om hvilket merke som er best bare ligge.

Jeg personlig vet jeg aldri kommer til å la meg overbevise av Era sine meningen, han kommer aldri til å bli overbevist av meg heller, men jeg synes det er kult at han har lagt ned mye arbeid i noe som ingen andre har og det står det respekt av :D

Final word - fuck merke VS merke diskusjonene - de er vi ikke tjent med å ha.

Ps. Marius - ja, vi vet hva du liker :titties:

Gost skrivi Gringo.

Lar meg nok bare rive med litt for lett litt for ofte. :D

Skal sjerpe meg der :)

Ja enig i at vi bør fokusere mere på våre felles interesser BIL.

Nå skal jeg hjemog fyre de dobble og nyyyyte lyden av gode gamle gassee.

God helg alle sammen.

mvh

Era

Som prøver og begrave stids øksa :D

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går jo ikke ann og si at et bilmerke er best uansett..

allt har noe som fenger til vær sin gruppe mennsker..

suzuki baleno feks til noen som vil ha nybil men ikke har råd til noe annet

en a2 0,001liter tdi til noen som vil ha lite drivstoff forbruk

en think fordi du jobber i kommunen og må bruke fine elektriske biler

en caravelle minibus fordi du er mormoner og ikke bruker prevansjon og må ha plass til alle barna

en bil med 4wd fordi det er svingete veier fulle av snø på hytta

sån kan man jo bare fortsette og fortsette men finner jo ikke den som er best av alle? :cool: ;) :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg må nok si meg enig her!

Alle merker har sine gode og sine dårlige biler, sine gode og sine dårlige perioder. Det å definere en bil som "best", er nok umuligt for et individ med mer enn skonummer i IQ.

Det å komme med utsagn som "fy faen <bilmerke> suger!", er faktisk værre enn å si "Min pappa er tøffere enn din pappa!", siden det er slik man egentlig må sammenligne.. Modell mot Modell, ikke merke mot merke.

Man kan ikke si "BMW er bedre enn Mercedes!", siden det forskjellige modeller innen både Mercedes og BMW som har forskjellige markeder de appelerer til. Det er sjeldent å se en Mercedes sportsbil i gaten, siden de er dyrere enn BMW sine "sportsbiler" som Z3.

Det blir også en lignende sammenheng mellom bil til bil.. Man kan ha en modell som er ulik en annen modell som er samme modell. Det avhenger av utstyr, dekk, motor, etc.

Små ting som kan gi mye forskjell:

Spacere (2x20mm) : 2-3% økt veigrep

Optimale dekk (i forhold til standard dekk): 3-4% økt veigrep

Om du klarer å få lavere vekt på dekk og felger, vil summen av vekten du har gått ned, tilsvare ti ganger så mye vekt reduksjon av selve karrosseriet (pga bilen må trekke rundt vekt i sentrifugal kraft). M.a.o. Om man går fra stålfelger til ALU felger og sparer 2.5kg per hjul, har man tjent 10kg.. Dette tilsvarer å få 100kg av karrosseriet. (utrolig, men sant).

En bil er bare litt stål med div ting på. Hvor god en bil er, handler om faktorer som: FRES, Friksjon, Luftmotstand.

òg for dere som sier: Min motor er bedre enn din motor:

Det å si "jeg har 200hk, så min er bedre enn din!" stemmer ikek alltid! Man skal også tenke på NM (hvor sterk motoren er). Det er som oftest mer NM på biler med høyt cylindervolum. Man skal også sjekke vekt/kraft.

1 hk skal kunne løfte 1kg 1 meter opp på 1 sekund.

Så før dere går rundt å slenger drit til andre, husk før dere skaffet dere bil.. Før du hadde den bilen du nå har, var den ikke så kul som den nå er.. Man blir liksom forelsket i bilen man har. Den blir finere hver gang man ser den.. Det kan føre til at man liker andre merker mindre, men det bør ikke føre til drittslenging og uhygge.. Hva oppnår man med det?

òg for guds skyld: Bruk bilbelte! Det er så patetisk med de som tror de er tøff, fordi de ikke bruker belte! Det dør mange tusen i trafikken hvert år, pga de ikke bruker belte! (hvor tøft er det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider