Gå til innhold

Vovlo 21a, registerreim hoppet over noen tenner?

Ranger emnet

Volvo BM

Anbefalte innlegg

Om det er blåselyder betyr det at eksosventilen(e) er åpen. Så hvis den skal tenne på det tidspunktet, vil den ikke starte. Er bare å skru av dekslene å gå over registret. Turner bare motoren til du har veiva på merket, så tar du resten ut ifra det.

Når merkene stemmer overens skal syl. 1 stå i ØDP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er blåselyder betyr det at eksosventilen(e) er åpen. Så hvis den skal tenne på det tidspunktet, vil den ikke starte. Er bare å skru av dekslene å gå over registret. Turner bare motoren til du har veiva på merket, så tar du resten ut ifra det.

Når merkene stemmer overens skal syl. 1 stå i ØDP.

Hvordan skal veiven stå? Hvor er merket? Har sett etter om jeg så noe, men det gjorde jeg ikke. Merket på fordeleren skal stå vannrett til venstre mot servo pumpa, stemmer det? Og merket på kammen skal stå opp mot merket på toppdekselet? Desse merkene klarer jeg å finne, men ikke de på veiven, må jeg skru noe mer en dekselet over reimen av? Sylinder nr, 1, er det den som er nermest torpedoveggen?

I dag prøvde jeg å starte bilen, da kom det noen smell, og jeg så faktisk eksos! Samtidig så det blåste ut bensin mellom forgasser og innsug.

Endret av Volvo BM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima di har hoppa over noen tenner.. Ta ut plugg nr 1 (den nærmest frontlyktene på bilen), og stikk et skrujern forsiktig nedi.. Så vrir du veiva rundt slik at skrujernet beveger seg oppover.. Når skrujernet er helt oppe, og på tur ned igjen, er motoren i ØDP... Da skal kammen og fordeleren stå på sporene dersom alt er slik det skal være.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima di har hoppa over noen tenner.. Ta ut plugg nr 1 (den nærmest frontlyktene på bilen), og stikk et skrujern forsiktig nedi.. Så vrir du veiva rundt slik at skrujernet beveger seg oppover.. Når skrujernet er helt oppe, og på tur ned igjen, er motoren i ØDP... Da skal kammen og fordeleren stå på sporene dersom alt er slik det skal være.

Det viste seg at jeg hadde koblet feil med pluggledningene. Jeg trodde nr 1 var mot torpedoveggen. Så koblet jeg det rett, og jaggu: Bilen gikk! Har ikke gått på over ett år! Tusen takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider