haramika1 Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Hei! jag har kjøpt meg to forsterkere og lurer på om jeg må ha større kondensatorer. forsterkerne er: Rockford Fosgate T20001BD monoblokk Rockford Fosgate T8004 4-kanals så har jeg to RF kondensatorer på 1 farad. noen som vet om kondensatorene blir for små? og burde jeg helst koble de sammen foran forsterkerne, eller bruke én kondensator foran hver forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Du burde fjerne dem, og PRØVE å selge dem, så oppgraderer du batteri(er), dynamo, og kablene mellom dynamo og batteri, og mellom batteri og chassie, da får du nok strøm... En kondensator gir deg ingen strøm, den bare jevner ut bittelitt, og er totalt bortkastet når alt er "riktig" dimensjonert ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Hør på cossie. Kondensator er ubrukelig hvis det i bunnen er dårlig. Men tommelfinger-regelen for kondensatorer er 1 farad per 1000 watt. Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg