Gå til innhold

Kompressor på 2.0 gti 8v?

Ranger emnet


nilssolli

Anbefalte innlegg

Originally posted by nilssolli

lurer litt på hvordan det er å sette på kompressoer på en 92 modell 2.0 gti 8v motor. er d så mye jobb at det ikke er værd strevet,, og hvordan er d å sette en g60 motor nedi i stedet, kan d lønne seg mere, eller er d alt for mye som ikke passer over?

 

Eneste jeg kan si med sikkerhet er at du bør dekomprimere motoren din for å få noe effekt ut av den, og når du først er i gang hadde det jo vært artigt med en Golf III "G60" men jeg hadde for min del foretrukket turbo.. letter og billigere vil jeg tro..

 

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilssolli

lurer litt på hvordan det er å sette på kompressoer på en 92 modell 2.0 gti 8v motor. er d så mye jobb at det ikke er værd strevet,, og hvordan er d å sette en g60 motor nedi i stedet, kan d lønne seg mere, eller er d alt for mye som ikke passer over?

 

Jeg vet om noen tuningfolk i Danmark som jeg tok kontakt med.. de virker seriøse og har bygd både kompressorer og turboer på golf 3.

 

Fikk tilbud på min bil.. 35k komplett og ferdig bygd med chip. Ellers selger de alle komponentene du behøver for 22k mener jeg de sa.

 

C1

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilssolli

tajj for tipeset, høres interesant ut alt dette, vr6 med turbo er litt drøyt, skulle vurdert d hvis jeg hadde vr6 motor fra før i bilen men. men turbo eller komp er høyaktuelt

 

Gi oss nå en tilbake melding da ka det blir til og hvordan prosjektet ditt utvikler seg...

 

Noen som vet om Turbo-grenrøret fra en TurboDiesel passer? for da hadde det jo forsåvidt vært lett å fått tak i turbo og grenrør.. Trenger bare en ekstra topakning eller bytte til smidde lavkomp stempler...

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Originally posted by ClusterOne

Da må du jo bytte motor.. casen er at det trenger du ikke om du får bygd kompressor til 2.0 literen. Blir vel kanskje billigere, jeg vet ikke?

 

Btw, hvordan gikk det med speedoen din Bjørn?

 

Tror faktisk det går opp i opp det! 1,8 20vT kan chippes og trimmes mer enn 2,0kompressor til samme pris!

 

Gikk bra med speedoen, traff nesten på første forsøk, testet mot en "Din fart er" hadde 70 på speedoen og 67 på måleren!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
har tenkt på samme tanken her ang kompressor..et lite tips er å få tak i en golf 2 gti topp å montere å chipe ecu`n..det pluss kompressor så passerer du glatt 200 bhp..gjerne med g60..

g-ladern skal passe da blokka i basis er lik alle 8v..

 

Hva er vitsen med GTI topp fra Golf II da? Er jo liksom ikke akkurat store forskjellen mellom dem. Tror ikke 2,0L toppen er noe særlig dårligere.

 

Er antagelig dyrere å sette g-lader på 2,0L blokka enn å sette inn G60 motor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår