Gå til innhold

Oslo - Nordkapp, tur/retur (nå med bilder og oppdateringer)

Ranger emnet

eiriksmil

Anbefalte innlegg

Slags bil er detta egentlig? Syntes den så litt kul ut :tannløs:

Som nevnt en Toyota, nærmere bestemt en Corolla KE70 som vi målte 0.6 liter per mil Oslo - Dombås :thumb

ACR hadde vært skikkelig gøy, men datoene kræsjer vel litt med hvor i landet vi da er. Vil jeg tro da, men vi ser det jo an. Vi har planlagt å stoppe minst mulig for å komme oss så langt nord som mulig, med unntak av når vi stopper for å møte nye fjes herfra.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiene er akkurat så dårlig som sitt rykte.

Nå skal vi ikke overdrive heller..

Det siste året har jeg fra Bodø kjørt sørover til Namskogan, og nordover til ca. Narvik/Harstad flere ganger, og selv på Mk2`en som er lav, stive foringer, stag, hockeypuck motorfester osv. så har det ikke vært noe problem.

Sålenge dere holder dere unna Rv.76 som går fra E6 til Brønnøysund og Rv808 fra Sandnessjøen til Hemnesberget så skulle dere ikke møte på noen større problemer.

Hvis dere svinger innom Bodø så byr jeg på kaffe..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om dere har tid å kjøre dit, men å kjøre til hennigsvær! det annbefales:) så sykt fin natur på veien din:) okei kanskje litt dårlig veier osv, men hennigsvær osv på solskinnsdag er verdt en stopp innom:)

Ellers annbefaler jeg harstad og stoppe innom der en tur:) har et ganske rikt innhold på fete bil også^^ Typisk Nissan skyline, toyota supra osv osv som driver å cruiser forbi nede ved bussholdeplassen ved kaia:)

Ønsker dere hvertfall en riktig god tur oppover:) blir nok kjempe bra! nord-norge er undervurdert av mange syns jeg!

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, èn ting dere må teste, må være bjerkvikingen.. (For intetanende, er det ca norges(verdens?) mest "berømte" burger :D

Ikke så veldig mye interesant her i narvikområdet egentlig, bortsett fra fin natur :D

Og veiene er langt fra dårlige her, hvertfall.. Ny asfalt, og ellers finfin vei..

Men vil anbefale og kjøre til Lofoten, før dere evt snur.. DÈR er det mye som er verdt og se!

Vil også anbefale og kjøre gjennom Nordland oppover, og retur gjennom sverige! ;)

Mvh Stian

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå nærmer det seg med stormskritt!

Avreise fra Oslo mandag klokken 8. Har skifta olje, koblet opp parklys og blinklys, nå må jeg bare feste frontfangeren, rydde og pakke bil så er vi så og si klare. Første stopp Mosjøen kanskje? :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E6 fra verdal og oppover er et helvete, anbefaler heller å svinge over til Sverige da du kommer forbi trheim. Mye mer spennende å se der også!

Ellers er Hammerfest og Bodø verdt å få med seg iallefall.

Ellers burde du smake burgern på sjappa under studentsammfundet i trheim (husker ikke navnet i farta) trur det var siesta eller noe.

sams grill....:)tyholttornet i trondeim,på egon å eta biff mens dokk snurre rundt høgt over bakken:):)

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E6 fra verdal og oppover er et helvete, anbefaler heller å svinge over til Sverige da du kommer forbi trheim. Mye mer spennende å se der også!

Ellers er Hammerfest og Bodø verdt å få med seg iallefall.

Ellers burde du smake burgern på sjappa under studentsammfundet i trheim (husker ikke navnet i farta) trur det var siesta eller noe.

sams grill... må oppi tyholttårnet på egon å eta mens dokk snurre høgt over bakken...sjer hele trondheim å langt f..i vold.....:)

men pass dokk for trønderidiotan,bilen e harry nok te et tyveri...:P

Mvh B.Aasen

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg ser Sesam og jeg ser Sams grill, og begge ligger under studentersamfunnet. Jaja, skal vel finne det uansett navn :)

Når vi skal nedover fra Nordkapp mot Finland er vel det mest aktuelle å kjøre tilbake til E6en ned til Karasjok så rv92/93 til Kautokeino og inn i Finland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg ser Sesam og jeg ser Sams grill, og begge ligger under studentersamfunnet. Jaja, skal vel finne det uansett navn :)

Når vi skal nedover fra Nordkapp mot Finland er vel det mest aktuelle å kjøre tilbake til E6en ned til Karasjok så rv92/93 til Kautokeino og inn i Finland?

ja du finn det. stort rødt bygg som e utn hjørna rett amte krysse t sjukehuset.

tja mulig det.det er vel da du stopper å spør en same om reinslos t finnland...:) ta ting som dem kommer....:):)

Mvh B.Aasen

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal huske på den!

Sitter nå hos en kompis og ser på at han pakker, har måttet lodde inn et blinklys som ikke har villet blinke i kveld.. Var nede og spiste kebab og skjønte at vi ikke har varmetråder i bakruta som fungerer, en ledning som har løsnet..

Lover bra dette her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider