Gå til innhold

a3 og service, dyrt når?

Ranger emnet

Nasse

Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpe meg en a3 1.6 2003 eller 2004 modell, og er etter en som har komplett servicehefte.

Det jeg lurer på er når er det de store og dyre servicene taes på disse bilene? på hvilke km teller eller hvilke år?

tenker da på regreim bytte og andre store operasjoner. hadde vært greit og ikke kjøpe en bil rett før den skal inn til en slik service...

Endret av Nasse

Suzuki gsx-r 1300 hayabusa

Audi A4 1995

-------------------------

x Yamaha YZF 600 thundercat

x VW Corrado 1.8 G60 1990

x Vw Golf 1.6 1994

x Honda NSR 125cc 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service på:

every 30k: Longlife service

Haldex clutch change oil filter

every 60k: Longlife service

Haldex change oil filter

every 90k: Longlife service

Toothed belt: replace 1.9tdi

every 120k: Longlife service

Ribbed belt replace

Toothed belt and idler wheel replace 1.8 petrol( AMK engine code only)

every 180k: Longlife service

Ribbed belt replace

Toothed belt replace (all except AMK engine)

Kopiererte dette fra en verksted manual jeg har liggende. Vet ikke du ble noen klokere, men jeg tror nok 120k servicen er den dyreste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, svenskene ja. takk for tipset!=) ser ut til at jeg har funnet en bil jeg ønsker å kjøpe, men register/vannpumpe bytte er rett rundt hjørnet på den bilen, hvor mye koster en slik service? svenskepriser og norskepriser, noen som vet?

Audi A4 1995

x Vw Golf 1.6 1994

x Honda NSR 125cc 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, svenskene ja. takk for tipset!=) ser ut til at jeg har funnet en bil jeg ønsker å kjøpe, men register/vannpumpe bytte er rett rundt hjørnet på den bilen, hvor mye koster en slik service? svenskepriser og norskepriser, noen som vet?

betalte nettopp 6000 kr her i norge for å bytte vannpumpe regreim og strammehjul på min 01 a3 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, var jo ikke så ille da. var det på et møller verksted da med noen form for rabatter da?

Men mener jeg har hørt at det er dyrere (pga mer jobb) på de nyere a3ene fra 2003. men er usikker da...

Audi A4 1995

x Vw Golf 1.6 1994

x Honda NSR 125cc 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på automester verksted. kan være lurt og høre rundt om på forskjellige verksted for sånn ca pris. ville unngått møller visst det er mulig. skifte regreim er en "enkel" jobb. møller er veldig dyre i forhold til andre verksted. så ville kun brukt de visst det er noe spesielt som skal fikses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider