Gå til innhold

Vurderer kjøp av A6, noen tips?

Ranger emnet

Simenand

Anbefalte innlegg

Hallo!

Vi driver og kikker litt på ny bil, må ha en nyere en den gamle 3B passaten... Har falt litt for A6 med 2006 karosseriet.

Ser at de ligger greit utstyrt med ikke så alt for km til rundt 300k, tenker da på 2,0 tdi'en. Limiten ligger da rundt 300k!

Har ikke prøvd en enda, men hvordan er den med denne motoren? Forventer ikke at den går bra, men den vil vel gå bedre enn passaten med 1,9 tdi?

Er det partikkelfilter på denne? (Best hvis ikke!!)

Noen som har noen gode tips?

Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Vi driver og kikker litt på ny bil, må ha en nyere en den gamle 3B passaten... Har falt litt for A6 med 2006 karosseriet.

Ser at de ligger greit utstyrt med ikke så alt for km til rundt 300k, tenker da på 2,0 tdi'en. Limiten ligger da rundt 300k!

Har ikke prøvd en enda, men hvordan er den med denne motoren? Forventer ikke at den går bra, men den vil vel gå bedre enn passaten med 1,9 tdi?

Er det partikkelfilter på denne? (Best hvis ikke!!)

Noen som har noen gode tips?

Simen

Denne motoren er en veldig god motor. Bilen er ikke det raskeste, men den holder i massevis for vanlig kjøring. Og den er gjerrig. En i familien kjøpte en ny slik i 07. Fikk den ned på 0.47l på langkjøring. Denne hadde manuel. Kjørte på den 60000km, før byttet i en ny A6 med samme motor men med mlt for litt siden.

Jeg har kjørt begge bilene mye. Helt utrolig gode biler! Jeg ble veldig overrasket over hvor bra den går egentlig til å ha bare 140hk på såpass stor bil. Og jeg liker biler som går bra ;)

Så vil du ha en god cruise bil som i tillegg er ganske så gjerrig til å være så stor så anbefaler jeg denne bilen på det varmeste. Du kommer ikke til å angre ;)

Ang partikkel filter så mener jeg dette var tillegg fram til den fikk facelift i år. Var i allefall pristillegg på 07mod jeg kjørte. Altså ikke standar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en 2006 modell s-line for 1 mnd siden.140hk var en kjempeoverraskelse.Drar veldig godt.Min er manuell med 6 gir.Målte den til 0.57 på litt småaktiv langkjøring, mens med f.eks campingvogn så gikk den på 0.92 l/m med en ganske stor vogn.Det er jeg fornøyd med.

Er en drøm å kjøre så vil anbefale deg en lignende en hvis du tenker på det :-)

Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...