finken2 Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 (endret) Er bare en hårsbredd for å signere kontrakt på en ny Mazda 6 advance+ stasjonsvogn. Bilen har da Mazda sin nye 2.2 liter diesel. Er det noen som har hørt noe negativt om denne motoren? Tenker da i første rekke på problemer og feil, deretter prestasjoner og ytelser. M.t.p at den er helt ny, så kan det vel kanskje tenkes at der er noen barnesykdommer, eller? Har googlet litt, men finner mest om den "gamle" 2ltr/140 hk'ern. Litt synspunkter på de nye motorene har vært kjekt! :-) FC Endret Juli 6, 2009 av finken2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_sn Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 Hvor mange hk er det i den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdavolvo Skrevet Juli 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 EDIT: Finnes i tre alternativer: 125 HK, 163 og 185HK. :) Misunner deg litt.... ;) Siter Mazda 6DE 2,0 Advance + Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finken2 Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2009 Vi har altså signert kontrakt på en sprell ny Mazda 6 idag. Jeg skulle gjerne hatt 185 hk'ern, men lommeboka stoppet meg og sa jeg fikk nøye meg med 125 gamp:m'm: Uansett...ser frem til å få den i stallen! BTW...det er jo samme motoren, så hvordan er mulighetene for å "trimme" den litt? Ikke at jeg har tenkt å gjøre noe altså... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_sn Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Nå har ikke jeg testet 2.2 125hk..enda, men forhandleren sa det var mer "trøkk" i 2.0 140hk. 2.2 125hk var vistnok litt mer langbeint - dvs dro på litt lavere og høyere turtall, men hadde litt frafall av turboeffekt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Grattulerer, du får investere i en chip:) Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finken2 Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Grattulerer,du får investere i en chip:) Ja vurderer det, men venter til garanti m.m er utløpt.:partyon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg