Gå til innhold

corradoen sluuuker olje

Ranger emnet

Nicklas

Anbefalte innlegg

akkurat kjøpt corrado g60, 91', gått 221000.

Topp og g-lader overhalt for 3k siden, chip og mindre ladehjul montert.

Men, den bruker sinnsykt mye olje! Brukte vel 0,5l fra søndag til mandag, var råning for det meste, med gasspådrag her og der, ryker ganske bra fra potta, samt litt flammer når jeg girer ved pådrag, noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat kjøpt corrado g60, 91', gått 221000.

Topp og g-lader overhalt for 3k siden, chip og mindre ladehjul montert.

Men, den bruker sinnsykt mye olje! Brukte vel 0,5l fra søndag til mandag, var råning for det meste, med gasspådrag her og der, ryker ganske bra fra potta, samt litt flammer når jeg girer ved pådrag, noen som har tips?

ventiltetning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med toppen da, nye spesielt jeg må huske på da?

vetje, aldri skifta ventiltetningane. Kan hende du sleppe å ta av toppen. sleppe såfall de når man skifter ventilfjørene. men sej ingenting sikert:P

vel må kanskje skifte toppakning å toppbolter. men meina på det gjenge ann å bruke dei oppatt? men kjekt å bytte når man først må av me toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vetje, aldri skifta ventiltetningane. Kan hende du sleppe å ta av toppen. sleppe såfall de når man skifter ventilfjørene. men sej ingenting sikert:P

vel må kanskje skifte toppakning å toppbolter. men meina på det gjenge ann å bruke dei oppatt? men kjekt å bytte når man først må av me toppen.

Regner med jeg må av med toppen, men hørte av noen andre at jeg måtte ut med hele motoren, men det er vel bare absurd? :P Har ikke sett nøye på hvordan toppen sitter og sånn enda, så vet ikke helt hvordan det er, så må stole litt på det dere sier nå :P

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg må av med toppen, men hørte av noen andre at jeg måtte ut med hele motoren, men det er vel bare absurd? :P Har ikke sett nøye på hvordan toppen sitter og sånn enda, så vet ikke helt hvordan det er, så må stole litt på det dere sier nå :P

Takk for hjelp!

hehe de er berre tull:P må ikkje ut me motoren:P tekk ca 1-2t å ta av toppen å ting å tang som er på den:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vere litt vanskelig å fpå av skruene til eksosmanifolden, men bruke litt rustløser og ikkje stresse så skal det gå bra. Er litt trangt og du ser ikkje, så du må føle deg fram.

Working offshore!

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk g-ladern først. Mulig du har tatt en simring. Mye olje i rør til intercooler?

Hatt bilen mange ganger på turtallssperren?

Selv har jeg ikke kjørt den så hardt nei, ikke vært på sperra enda :)

I røret fra lader til ic? Skal sjekke det, skal vel bare være en liten oljefilm der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har fått samme problem selv, da jeg fikk bilen kunne jeg kjøre 6 uker før jeg måtte fylle olje. Jeg byttet filter og olje (10w40 semisyntetisk fra biltema) Og den ble tom på under en uke.

Ventilene tikker av og til litt og andre ganger veldig høyt.

Kan det være ventilene så må justeres eller kjøpe nye?

Er det noen i Rogaland område som vil gjøre dette?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått samme problem selv, da jeg fikk bilen kunne jeg kjøre 6 uker før jeg måtte fylle olje. Jeg byttet filter og olje (10w40 semisyntetisk fra biltema) Og den ble tom på under en uke.

Der har du problemet tenker jeg. Prøv en annen/tykkere olje og se om det hjelper. Kan være at den er litt for tynn. Eldre biler trenger noen ganger litt tykkere olje.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider