Gå til innhold

Grand Voyager 2.5 TD - 97, plutselig tung å starte...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en Grand Voyager fra -97, 2.5 TD. Den har vært veldig villig å starte hele tiden. Bruker å vente til glødelampa slukker, både på varm og kald motor. Men nå i det siste er den blitt veldig vrien å få igang, selv etter at glødelampa er slukket. Selv om motoen er varm og nettopp kjørt, så må jeg kjærne en stund på den. Har sjekket sikringer og jeg har målt spenning til alle 4 glødepluggene, og dær er alt ok.

Noen som har forklaring på dette? Er jo litt rart at det kommer sånn plutserlig.

Endret av MotivAirArt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problemer, det var gløderne. Jeg gjetter på at du har hatt en gløder ute av drift og da har bilen startet greit, men nå har det gått en til og da får du problemer. Gløderne er visstnok som juletrelys, når en går så tar det ikke lang tid før de andre går heller. Du trenger en dyp 13mm kopp for å ta dem ut (tror jeg, eller muligens 10mm) og du kan teste dem med 12V (den blir VARM!)

 

Du bør bytte alle som et sett, ellers har du samme problemet om en stund igjen.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem....

.... og når jeg satte min på verksted -

- jeg er(nesten) ferdig med å skru bil...

Så konstaterte de at slangene til/fra dieselpumpa var blitt morkne og utette, slik at trykket fra pumpa datt ved hver stopp.

Etter skift var bilen heeelt nydelig... å starte.....

..... Hadde ikke bare eksosmanifolden sprukket uka etter..... (Ps. det hadde jo ikke noe med slangeskiftet å gjøre !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du har en lekkasje et annet sted, kanskje i pumpa eller i slangene fra filter til pumpe, tank til filter eller retur til tank.

 

Kjenner du noe lukt? Høres rart ut at den skal greie å dreneres på 5min.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, skiftet jeg alle slangene i motorrommet, fra torpedo veggen og til filteret, fra filteret og til pumpen. Så skiftet jeg i tillegg de 4 små,tynne som går mellom dysene i forkent dær, og da startet den fint med en gang, og alt i skjønneste orden! Så kjørte jeg 8 mil i ettermiddag, og stoppet. Da var alt som før, ville ikke starte før etter mye kjærning på starteren. Så kom jeg hjem, satte bilen med nesa i nedoverbakke, og da så jeg at det lekket diesel ut av 2 av de små, tynne slanga foran dær. Jeg satte da på de gamle jeg hadde fra før dær, å nå fungerer den perfekt:-)

 

Skal å levere inn de dritt-slangene de solgte meg idag, å dra på en annen plass å kjøpe skikkelige slanger. Skal ikke plages med dette igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode nyheter! Det er synd at det er så mye tull med disse bilene, de er jo så praktiske når de bare går som de skal...

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår