Gå til innhold

Nyere amcar som første bil

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Får ikke noe respons på amcarforumet så da prøver jeg her.

Ja, er 16, snart 17 og har så smått begynnt å holde øynene åpne etter en førstebil. Skal gå for en amcar uten tvil, da jeg har vokst opp sammen med forkjellig amcars.

Jeg tror jeg går for en nyere en, siden disse ofte er billigere og mer trafikksikre. Har vurdert både Chrysler neon og Stratus, men har i det siste forelsket meg i tanken om en 95-98 Stratus cabriolet!

Men er disse bilene greie? Har ikke noe problemer med å måtte skru litt i blant, så lenge det ikke trengs hele tiden! Noen som har erfaring eller vet noe om disse? Vet chrysler har et dårlig rykte her til lands men.. hvor ille kan det være?

Det er pene biler i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jo, jeg har vokst opp med så godt som bare ford. Min far har blant annet en 96' Mustang cab, en bil jeg ville likt og ha som første bil, men er litt kjedelig og ha samme som han. Han vil heller ikke gi den til meg :(

Dermed er det veldig få sene 90-tallere annet enn Chrysler som er pene samtidig som dem er billige. Man har jo Camaro, men disse er betydelige dyrere enn stratus/sebring cabriolet.

Men ja, skjønner at du lurer.. hehe, men saken er at jeg liker det så lenge det er amerikansk. Må ikke være ford som jeg er mest kjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratus har noe problemer - spesiellt de med 2 liter og automat, det jeg husker i farta: div elektrisk (bl.a tankmåler og startsperre), sikkerhetsseler bak som henger seg opp, oljelekkasjer fra motor/gir, dårlige toppakninger og låsing av girstang i park når man tar ut tenningsnøkkelen.

Mor mi har en slik, hun kjøpte en '99-modell i '01 og har kjørt på den ca 100 000 km. Den har hatt alle overnevnte problemer, de andre jeg har snakket med som har (hatt) slik bil har hatt flere eller alle av de overnevnte. Vil du ha en slik bil, prøv å se om du kan finne en med V6.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv 96modell Stratus å kan ikkje sei nåke negativt om den. Var kjørt 164000km når eg kjøpte den, og nå etter 2år nerme de seg 230000km.

På den tida har eg byttet bremser,register/vannpumpe og bensinpumpe og div slitedeler.

Alle problemmer som eg har hatt med den er sjølvforskylt:P slik som snø+fortauskant= skeivt bakhjul:P

Kan absoultt anbefale dette som fyrstebil, og den er heilt kurant og skru på sjølv

Chrysler Stratus

Chevrolet Blazer S10 305 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider