Gå til innhold

disel spørsmål

Ranger emnet

gotthard

Anbefalte innlegg

har en ford 1.8d, når jeg skal starte bilen kald og gløder en gang så kimer den 4-8runder på starteren før den fyrer, om jeg gløder dobbelt starter den på første slaget. jeg har byttet alle glødeplugger uten at det hjalp noe.

tidligere eier byttet regreim selv, bytta da bare reim og jeg veit ikke hvor bra han har gjort det, bilen går lit høyt på tomgang og jeg synes den er svak til og være disel.

kan alt dette være et tegn på at diselpummpa eller hele regreima sitter en tann eller to feil?

vurderer stærkt og bestille et regreim sett og bytte alt selv, inkludert vannpumpe og strammer, men må bare vite om ting sitter rett først.

noen som vet ca hvor mye et verksted tar for og justere diselpumpa (om den er problemet) ?

pål

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går greit, er lit svak men det er vel slik disse er? går på rundt 0,6 blandet kjøring. går vel ikke helt reint og har en lyd som minner om ventiltikk i fra en ventil.

bilen har vært slik siden før jeg kjøpte den i mai.

pål

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut på min Voyager TD at glødingen fortsatte lenge etter at lampa hadde slukket. Du kan prøve dette selv med å sette på tenningen med panseret oppe, du skal høre et klikk når releet slår inn og et klikk når det slår tilbake igjen.

Dette løser ikke problemet, men du kan ihvertfall slippe å slå tenningen av og på igjen, bare vent 5 sek etter at lampa har slukket.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider