Gå til innhold

Problemer med Carisma -98?

McLovin

Anbefalte innlegg

• 1 year later...
Jeg vurderer å kjøpe en Carisma -98 mod, GDI. JEg har lest på tidligere tråder at det har vært litt problemer med girkassen. Gjelder det også -98 modeller? De fikk vel en facelift rundt den tiden?!

Mitsubishi carisma er plaget mest med clutchen. lagret til clutchen er dårlig. selve girkassen er vel egentlig ok, utrolig nok siden det er en renault kasse...

men kjøper du deg en 1999-2000 mod så er alle feilene som var på de forrige modellene borte.

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 1997 Mod

Volvo 240 DL 2,0 1985 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

hvis det er samme kassa som i 97 carisma 1.6 med renault kasse så er det snakk om å skifte en nylonforing i giroverføringa (gjøres under bilen), enkel jobb og tar ikke mye tid (bare du kommer til under bilen) foringen koster et par hundrelapper tror jeg det var.

sjaltingen og fastheten til girspaken var som natt og dag. Før skifte loffet spaken rundt på egen hånd, etter på ....stramm og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Jeg har mitsubishi carisma 98mod 1.6 :)

Har vært storfornøyd helt til i morges! Da inntraff dette kjære problemet. Men det er verken girkasse eller clutch, det er som sagt kun foringene til giroverføringen. Evt hele giroverføringen eller overføringsstagen. Uansett snakker vi ikke mye penger og det er et relativt lite problem som er enkelt å fikse.

Bilen vil si ifra i god tid før det skjer da den vil være litt småtreg å få i 1. og 5. gir (noen tilfeller revers)!

Utrolig lettkjørt, grei på bensinbruk, savner eletriske vinduer ettersom jeg er snuser - ellers er alt toppers! Setene er ufattelig komfortable og det er GOD plass i bilen (dersom det trengs), uten at man får følelse av å kjøre en større bil.

I tillegg er dette en enkelt oppbygd bil, slik at tilnærmet alle som har peiling på bil kan fikle med den dersom uhellet skulle være ute på et annet område. Bildeler er billig, og (vet ikke om dette kommer på alle modeller) skjørtene foran og bak er i hardplast slik at du slipper å legge ut mangfoldige tusenlapper dersom du er uheldig og kjører inn i en mur etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider