Gå til innhold

Eksos mangler tuv papir hjelp

Ranger emnet

elwood

Anbefalte innlegg

hei.. jeg har kjøpt en av annet fyr eksos men fikk med eksos uten tuv papir er det noe som har en papir til den på bilde jeg vise. må ha inne 6 aug pga skal levert inn kontroll i elverum på statensvegen. blitt stoppa 1 juli. noe som vil send meg en kopir tuv til meg ? :) bilde er her link ligg nede ;)

http://tinypic.com/r/2gu9uh5/3

http://tinypic.com/r/2zfj0xk/3

Endret av elwood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksos er vel samme faen med så lenge den ikke lekker og ikke støyer for mye?

----------------------------------------------------------------

nei.. jeg blir stopp av kontroll i elverum på vekte husum

de sier at eksos putte må byttes til orginalt. å jeg sa nei herregud det bråk faen ikke jeg sa at det var hull ved katalyst å har fikse ferdig.. å må ha tuv papir når jeg skal vise inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke bråker ovr orginalt soms tår i vognkortet eller forandrer avgassrensing kreves det ingen godkjenningspapirer.

jeg har ikke forandre eksos anlegg.. men jeg har bare bytte fra orginalt til den eksos jeg vise på bilde.. jeg tok bort orginalt å sett på sånn å de staten vegens sier at det bråker men det var hull ved katalyst jeg har bytte dem ferdig å det høres mye still ut men vet ikke om jeg må ha tuv ell ikke.. for det eksos er jo med lyddemper altså.. det er komplett tuvgodkjent det sier han da jeg kjøpt av han.. men han finne ikke papir til det. så er det ikke viktig å ha sånn papir ell no ? :tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har bestilt time på elverum har du gjort en STOR feil, de er håpløse..

Dra til gjøvik eller kongsvinger der er de litt mere folkelige :)

hehe.. det var jeg ikke som bestille dem. det var pappa som ringt til dem. kan be faren om kunne bytte plass:P :pimp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens Vegvesen på Elverum finner feil på det mest utrolige. Har så mange historier derfra at det nesten er trist. Sjekk om du kan få en time på Gjøvik istedet, der er de stort sett mye greiere. Har ikke vært på Kongsvinger tidligere, men jeg vil tro at de fleste andre trafikkstasjoner er rundere i kantene enn regelrytterne på Elverum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens Vegvesen på Elverum finner feil på det mest utrolige. Har så mange historier derfra at det nesten er trist. Sjekk om du kan få en time på Gjøvik istedet, der er de stort sett mye greiere. Har ikke vært på Kongsvinger tidligere, men jeg vil tro at de fleste andre trafikkstasjoner er rundere i kantene enn regelrytterne på Elverum.

hehe det skjønne jeg godt ja.. men de SKAL sjekk den som papir de som har skrev ned så skal de sjekk den å ALDRI SKAL SJEKK ANDRE SMÅ TING UTEN PAPIR SOM HAR SKREV NED!! å pappa min skal med meg dit for å sjekk bil min å sier at de skal følge den papir da jeg stoppa den 1 juli de skal sjekk bare støtdemper, foran route, eksosanlegg, solfilm foran side.. ikke mer ! de skal gjøre det på disse papir som blitt skrev ned.. de har ikke lov å sjekk andre små ting. jeg har rett til å ta opp rettsaker hvis de brutt loven. har fått tips av en tidlig statensvegen han gitt opp å jobbe der så flytt han til lillehammer.. så han sier at det er bare dritt der på elverum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kongsvinger er dem litt rndere i kanta.. Men er en der som kan være litt striks.. Men går stort sett greit. Jeg kjøpte meg en golf 2 gtd, den hadde dem jazza opp dieselpumpa på. Kan jo tenke dere hvor mye dem som lå bak meg så, var jo skrudd opp til himmels!! Dagen etter jeg kjøpte den ble jeg jo seff stoppa av lovens lange tarm. Fikk beskjed om at jeg måtte vise bilen min på biltilsynet i løpet av uka. "Det ryker noe forferdelig av denna bilen din." Poenget her, er til alle dere som ikke vet om det her: får du ingen mangellapp i fra onkel blå, DRIT I DET!! Jeg har ikke vært å vist min enda og jeg ble stoppa i oktober. Får du ingen mangellapp, har dem heller ingen ting på deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider