Turbobenni Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 hei, fikk som sagt en regning i posten som jeg har glemt å betale. PÅ tirsdag, fikk jeg en regning som sier at hvis den ikke blir betalt, kan sak om saksøkelse reises. Regninga er pålitt over 1100,-. Hva skjer hvis jeg blir saksøkt ? er bare en tlf. regning, men jeg er ikke så flink med sånt. Noen som har opplevd å drøye regninger som dette før ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Inkasso er et begrep for inndriving av gjeld og fordringer som ikke er betalt innen forfall og etter purringer fra opprinnelig fordringshaver. Opprinnelig fordringshaver kan enten be inkassofirmaet kreve inn beløpet (pluss inkassogebyrer) og så få beløpet, eller selge gjelden til inkassofirmaet, altså få et mindre beløp enn opprinnelig fordring, men få det med en gang. I slike tilfeller krever så inkassofirmaet inn fordringen og tar hele beløpet pluss inkassogebyr selv. Hvis ikke beløpet blir betalt, kan inkassofirmaet blant annet sørge for å få solgt eventuelle objekter det er tatt pant i. Så... det er lurt å få betalt regninger i tide, så slipper du inkasso:) Er du mye over utløpsdato? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Inkasso er et begrep for inndriving av gjeld og fordringer som ikke er betalt innen forfall og etter purringer fra opprinnelig fordringshaver. Opprinnelig fordringshaver kan enten be inkassofirmaet kreve inn beløpet (pluss inkassogebyrer) og så få beløpet, eller selge gjelden til inkassofirmaet, altså få et mindre beløp enn opprinnelig fordring, men få det med en gang. I slike tilfeller krever så inkassofirmaet inn fordringen og tar hele beløpet pluss inkassogebyr selv. Hvis ikke beløpet blir betalt, kan inkassofirmaet blant annet sørge for å få solgt eventuelle objekter det er tatt pant i. Så... det er lurt å få betalt regninger i tide, så slipper du inkasso:) Er du mye over utløpsdato? Utløpsdatoen var i går, men jeg får muligens betalt den i morgen, grunnet veeeldig treg lønning. men si hvis de hadde tatt bilen (listepris på 40-50 000) tar de heele beløpet de selger den for da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 de tar nok ikke bilen din skal du se. isåfall så klarer du å hoste opp 1100 spenn Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 de tar nok ikke bilen din skal du se. isåfall så klarer du å hoste opp 1100 spenn Jaa, det skal jeg nok klare ;) men jeg gruer meg til å gå i banken for først å sette inn penger, så betal en regning som er gått over dato. Har aldri skjedd meg før :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Bare å ta en telefon, og si at det er litt drøyt å sende ut slike brev så kort tid etter forfall, om forfall var i går, og du har fått inkassokrav i dag har de jo sendt brevet sensest i går, altså for tidlig, er helt normalt med litt forsinkelse på forfallsdato også. Si at du går med på å betale grunnbeløpet og gjør det i morgen, men ikke er interessert i og betale i dyre dommer. Saksøking sto det nok ikke i brevet, men varsel om at saken sendes over til namsmannen kanskje? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Bare å ta en telefon, og si at det er litt drøyt å sende ut slike brev så kort tid etter forfall, om forfall var i går, og du har fått inkassokrav i dag har de jo sendt brevet sensest i går, altså for tidlig, er helt normalt med litt forsinkelse på forfallsdato også.Si at du går med på å betale grunnbeløpet og gjør det i morgen, men ikke er interessert i og betale i dyre dommer. Saksøking sto det nok ikke i brevet, men varsel om at saken sendes over til namsmannen kanskje? namsmyndighetene, ja. Men jeg trur ikke han går med på at jeg betaler grunnbeløpet ettersom regninga har kommet gang på gang nå :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Har du glemt den gang på gang er det noe annet, var ikke det jeg leste ut av første posten. Er det Telenor/aktiv kapital(som igjen er eid av telenor), betal med en gang, de er så hole at der trekker de kroner per minutt. Er lønninga forsinka er det sjeldent noe problem med forskudd fra banken. Betal med en gang du, så er problemet over. Om det virkelig stemmer med forfallsdatoene skrivd i første post, betal den regninga du nylig har fått, på nettbank eller i banken så den blir trekt umiddelbart, så ringer du å sier at du har betalt regninga, man har normalt noen dager på seg etter forfall før purring, pga. forsinkelser i systemet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 det går til slutt til inkasso, så kontakter di arbeidsgiveren din og trekker det rett fra lønna di om du har jobb!!! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 det går til slutt til inkasso, så kontakter di arbeidsgiveren din og trekker det rett fra lønna di om du har jobb!!! feil Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 om det går så langt at dem er nødt til å tvangsselge bilen din for å få dekket det du skylder, så har ikke listeprisen noe særlig å si. ofte blir bilen din tatt på takst hvor dem setter en verdi på bilen, så etter dette er gjort så selges ofte bilene på ausjon. Oslo bilauksjon selger mange biler som er tatt i tvang.. Kostnaddene løper fort om det går så langt at de må selge tingene dine for å få penger, det blir fort dyrt. Skrekk eksempelet er hu som hadde 2 dvd`r 2 dager for lenge, for så å ikke betale regningen på det. til slutt ble huset solgt på tvangsauksjon.. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 feil ehm er nok ikke feil gutten min;) da dette akkurat skjedde med meg;) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg