oyvind87 Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Ved bytte av hjullager foran på 99 modell TT, så legger Møller Bil automatisk inn en 4hjulskontroll inn i prisen. De sier det er nødvendig etter å ha byttet hjullageret. Noen som har peiling på om dette virkelig er så viktig? Er en smule lei av å betale 2500,- for 4hjulskontroll "hver eneste gang" jeg har bilen på den kjeltringsjappa der. Dårlig service er det og.. Har hatt to 4hjulskontroller hittil i år, en pga skjevslitajse, og en senere pga bytte av styreledd! De tjener i hvertfall penger på den kontrollen, det er helt sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Nå vet jeg dessverre ikke hvordan forstilling TT har, men har den multilink-forstillinga(tror jeg ikke) så trengs det ikke 4-hjulskontroll. Har den macpearsonbasert forstilling så har VAG en lei tendens til å ha en del dødgang, og til og med noen ganger mindre bolter for justering mellom fjærbein og spindel, de har ikke greid å lage justering som man kan merke av, men bare slarkete hull, dessuten, om man løsner bærekula i bærearmen er det ofte en del dødgang der og, men der kan man fint sette det på samme plass. Dette sier dessverre sitt om at VAG er noe halvfabrikat. justeringa i bunn av fjærbeinet er dessverre ikke så lett å sette på samme plass, den er for camber, men påvirker dessverre spissing en del. Det betyr normalt sett at man sjekke og juster hjulstilling foran. Her kan det være greit med en 4-hjulskontroll. Men 2500,- for en 4-hjulskontroll. Be de putte det sammen og sjekke spissinga med en spissingstav. Sliter det skeivt så eller vondt å kjøre så finner du fort en billigere plass å sette bilen. Hvorfor tok de 4-hjulskontroll, når de kan justere med spissingstav, tenker da på ved skifte av endeledd, bilen hadde jo nylig hatt 4-hjulskontroll likevel. Nei spør dem om de vet hva en spissingssav er for noe, om de tar 4hjulskontroll for hver gang de løsner en hjulmutter, ville jeg valgt ett annet verksted, dessuten er 2500 for en slik kontroll ca 1000lappen over hva det koster andre steder på fastpris. Lite forbehold om hvilken forstilling TT har og forskjeller mellom modellene. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Takk for bra svar! Hehe er mulig de ikke vet hva en spissingstav er ja, eller i hvertfall velger å overse det for å tjene peng. Skal prøve å legge ut noen bilder, så kan du jo se om du blir noe klokere på forstillinga i TT. Hva vil du si er "verste konsekvens" av å droppe hjulstillingskontrollen etter hjullagerbytte? Er det snakk om så stor dødgang at du merker det på rattet, eller kun via skjevslitasje etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg