Gå til innhold

Bilen går ikke som den skal.

Ranger emnet

Gooner87

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp folkens.

Gjelder en Audi A6 2000 modell

I forrige uke skulle jeg chippe bilen min. Men det gikk desverre ikke. Turboen ladet på 0,3bar uansett(med og uten chip). Etter litt feilsøking fant vi ut at N75 ventilen var defekt og den måtte byttes. Fikk også beskjed om å få sjekket lambda sonden og alle rørene til innsuget for turboen. Fjernet chip til orginalt igjen.

Nå har bilen vært inn på verksted. Dem har skiftet N75 Ventil, sjekket lambdaen og rørene til innsuget for turboen. Alt virket om sa dem på telefon. Bilen gikk fremdeles dårlig(ikke som den skal gjøre til vanlig).

Dem ville feilsøke og jeg tillot feilsøking for intil 2000kr. Etter det ringte dem meg, og dem har fremdeles ikke funnet noe. Nå gidder jeg ikke å ha den på verksted lenger. Koster for mye penger.

Noen som vet hva feilen kan være eller vil hjelpe meg med å feilsøke mot betaling. Har null peiling på bil så vær tålmodig med meg:D

Bor i Oslo.

Hadde satt veldig pris på om noen kunne hjulpet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier chiop regner jeg med du mener skiftet en chip i styreenheten.

Har ikke greid å herpe en kontakt der, eller en lodding, eller en kontakt som har glidd ut i stikket til styreenheten.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier chiop regner jeg med du mener skiftet en chip i styreenheten.

Har ikke greid å herpe en kontakt der, eller en lodding, eller en kontakt som har glidd ut i stikket til styreenheten.

Takk for svar.

Det var kun omprogramering av hjernen hos chipsenter. Ikke no fysisk som er satt inn eller skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skulle møller hatt for å laste inn nyeste orginalprogramvare da?[/quote

Det er jeg usikker på. Orginal programvare ble lastet tilbake etter at programvare med chip ikke funket.

Men tror en kompis og jeg har funnet ut av feilen nå. Vi har funnet et brudd mellom styreenhet og N75-ventilen. Skal få det fikset til neste uke.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...