Gå til innhold

Bremsebytte bak på 94 mod.

Ranger emnet

supreme

Anbefalte innlegg

Men dette er jo en gjenget bolt, ikke mutter på andre siden. Så hjelper jo ikke akkurat å kappe av hodet, da må den jo hvertfall borres ut..

Har prøvd med en skikkeli latmannnsarm, men nå har jeg begynt å ødelegge hodet også. Vrir så hardt at jeg graver meg rundt i umbrakohodet. Er mulig jeg bruker et bit som er for lite, noen som veit hvor stort det skal være?? Tror jeg bruker 5/16" nå hvis jeg ikke husker feil. Hullet var jo nesten rusta igjen, så måtte jo grave ut det jeg klarte for å få inn umbrakobittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å slå inn en umbracko som er en størrelse større.

Pøs på med noe rustløsende middel, bank derretter på boltene med en hammer. Prøv så å slå inn en større umbracko siden du har begynt å runde dem. Varm opp godt med blåselampe før du begynner å prøve å løsne dem igjen.

Om ikke noe av dette fungerer, så kan du prøve å begynne å borre de opp. begynn med et lite borr og borr deg oppover helt til det er like før du kommer ut til veggene av umbracko sporet. Kan hende du da får svekket bolten så den løsner. om ikke får du bare borre opp helt og få tak i gjengeverktøy.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg fått av 3 av 4 bolter, den siste har jeg runda helt, og må borres ut, har ikke begynt med det enda men..

så da har jeg gjort ferdig den ene siden, og håper jeg har gjort alt riktig, hehe.. eneste jeg lurer på egentlig er de platene (glassfiber tror jeg det er) som sitter mellom klossen og kaliperen, fulgte ikke med de nye klossene, og de som var det er jo helt ødelagte. må jeg ha disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider