Gå til innhold

Chevrolet Camaro 1984

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei. skal kjøpe en Chevrolet Camaro 1984, og lurer litt på om det er noen spesifikke ting jeg bør se etter når jeg skal dit for å se på den? er det noen spesielle steder hvor det pleier å forekomme rust? etc. hva bør jeg være obersvant på? håper på hjelp og blir svært takknemmlig for alt av råd vink og tips dere har å komme med. alt fra negativt til positivt om camaroen

 

mvh clonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har selv hatt to av disse (og kan vel kalles avhengig). Det mest vanlige stedet for rust er inne i falsene i hjulbuene bak (ikke utvendig skjerm, men innvendige. Her kan med fordel pirke litt ekstra med skrutrekkeren.

 

Ellers så er det endel biler som begynner å få falleferdig interiør, da den orginale plastkvaliteten benyttet på disse bilene ikke var den råeste, og plastikk blir sprøtt på 25 år. Det tar vel ikke så lang tid før retromarkedet får opp farten her skal jeg tro.

 

En god ting å gjøre er ellers å ha med seg informasjonen som trengs for å dekode VIN nummer og slikt, for å kunne finne ut av hva en bil orginalt ble levert med. Dette nummeret skal stå på en plankett som er naglet fast innenfor frontruta.

Skal man være avansert kan man jo prøve å angripe hele RPO lista i hanskerommet, men det tar ofte litt tid, men kan være verdt å sjekke hvis man prøver å kjøpe en påstått orginal IROC eller z28 for eksempel.

 

Det er veldig mange av disse bilene som har vært ombygget og/eller oppgradert, og det er endel ting mere enn utseendet som er forskjellig på en Iroc Z28 og en berlinetta.

 

I ditt tilfelle så er nok ikke iroc et alternativ da den ikke ble lansert før '85.

 

Ellers, så er dette veldig morsomme biler å kjøre, som fint takler litt leking og bruk i sving.

 

Legg inn link til annonsen for bilen du ser på, så kanskje man kan komme med litt mere info.?

 

Dekoding av VIN, sakset fra http://www.chevy-camaro.com/chevy-camaro-VIN-decode-third-gen.asp

 

1982-86 CAMARO VIN

 

Vehicle Identification Number Example: 1G1AP87H4CN100000

First Digit Nation of Origin: 1=USA, 2=Canada

Second Digit Division: G=General Motors

Third Digit: 1=Chevrolet, 7=GM of Canada('83-'88)

Fourth Digit: A=non-passive, B=automatic belts, C=inflatable restraint, F=Coupe

Fifth Digit Model: P=Camaro Coupe or Z28, S=Berlinetta

Six & Seven Digits Body Style: 87=Sport Coupe/Camaro,

Eigth Digit Engine: See Engine Codes Below

Ninth Digit is Check digit

Tenth Digit Year: C=82, D=83, E=84, F=85, G=86

Eleventh Digit Production Plant: N=Norwood,Ohio, L=Van Nuys

Last Six Digits increase by one with each car built at each plant

 

1987-92 CAMARO VIN

 

Vehicle Identification Number Example: 1G1FP2184NL100000

First Digit Nation of Origin: 1=USA, 2=Canada

Second Digit Division: G=General Motors

Third Digit: 1=Chevrolet, 7=GM of Canada('83-'88)

Fourth & Fifth Digit Body Style: FP=Camaro Sport Coupe, FS=Firebird, FW=Trans Am

Six Digit: 2=Hatchback, 3=Convertible

Seventh Restraint Codes: 1=Manual Belts, 2 or 3=Manual w/ Driver Air Bag, 4=Auto Belts

Eigth Digit Engine: See Engine Codes Below

Ninth Digit is Check digit

Tenth Digit Year: H=87, J=88, K=89, L=90, M=91, N=92

Eleventh Digit Production Plant: N=Norwood,Ohio, L=Van Nuys

Last Six Digits increase by one with each car built at each plant

 

Engine codes: (VIN Code | CID-hp | RPO Code)

 

1982 1983 1984

2 151-90 (LQ9) 2 151-92 (LQ9) 2 151-92 (LQ9)

F 151-90 (LQ8) F 151-92 (LQ8) 1 173-107 (LC1)

1 173-102 (LC1) 1 173-107 (LC1) G 305-190 (L69)

7 305-165 (LU5) 7 305-190 (L69) H 305-150 (LG4)

H 305-145 (LG4) H 305-150 (LG4)

S 305-175 (LU5)

 

1985 1986 1987

2 151-88 (LQ9) F 305-190 (LB9) 8 350-220 (B2L)

S 173-135 (LB8) G 305-190 (L69) F 305-190 (LB9)

F 305-215 (LB9) H 305-155 (LG4) H 305-160 (LG4)

G 305-190 (L69) S 173-135 (LB8) S 173-135 (LB8)

H 305-155 (LG4)

 

1988 1989 1990

8 350-230 (B2L) 8 350-230 (B2L) 8 350-245 (B2L)

E 305-170 (L03) E 305-170 (L03) E 305-170 (L03)

F 305-195 (LB9) F 305-195 (LB9) F 305-210 (LB9)

S 173-135 (LB8) S 173-135 (LB8) T 191-140 (LH0)

 

1991 1992

8 350-245 (B2L) 8 350-245 (B2L)

E 305-170 (L03) E 305-170 (L03)

F 305-205 (LB9) F 305-205 (LB9)

T 191-140 (LH0) T 191-140 (LH0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår