AudiRS4 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 alt kommer nå an på hvilken software du har.. og hva den softwaren er bygd opp etter.. min lader 1.5 bar og det er etter mitt oppsett.. kan ikke sammenlignes med en vanlig chip på org turbo osv osv.. Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 K03ene yter max på rundt 1.2 bar. Over det så blir det vist nok for varmt ellerno. Men det kan kompanseres med FMIC? Det senker jo temperaturen på ladelufta fra 60 til 30 grader på originalt oppsett :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Men det kan kompanseres med FMIC?Det senker jo temperaturen på ladelufta fra 60 til 30 grader på originalt oppsett :o Har du noe hard fakta å legge frem der? Ifølge gutta på vacn har du nada bruk for fmic før du nærmer deg 250hk. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 fmic har ikke noe å si når du ikke er oppe i hk som du kun oppnår ved større turbo og andre upgrades. Men tror ikke bilen hater deg om du gir den mer kaldluft :) Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 stemmer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Og om du er opptatt av lyd så utgjør også FMIC en god del. Blir en mye deiligere og høyere sugelyd! Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Jaggu er det like morro hver gang en stikker innom her og hører folks teorier. en k03s er ikke en del større en en valig k03 turbo Man kan skvise noen få hester mere ut av den ja, men en del større er og være brutalt opptimist. Hvem på vacn som sier en fmic er dødfødt på et nogen orginalt oppsett aner virkelig ikke stort. Alle som hvet hvor den orginale smic'en sitter og hvordan det ser ut rundt denne skjønner fort at omtrent alt vil bli en forbedring. I tilleg til trykkrøret som ligger klemt under fangern og som ofte har fått seg en enda mer sammentrykt profil via litt grisekjøring etter og ha senket bilen. I tilleg klarer ikke smic'en og kvitte seg med varmen etter et par gasspådrag og i noen tilfeller er det så ille at man faktisk kan merke det på bilen. Og tenker man da også på at varmen som utvikles i en ko3/k03s/k04 turbo er ekstrem ved noen chip programmer så høres kansje ikke den effekten man får av en fmic så dum ut? Så end of line en fmic oppgradering på en chippet bil er absolutt verdt det. Samme om du har en 03 eller 04 turbo, 195 eller 240hk. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 hehehe ok tøff gai Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Høres bra ut Rimstad, støtter teorien din om at alt vil være en oppgradering fra smic :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Og om du er opptatt av lyd så utgjør også FMIC en god del. Blir en mye deiligere og høyere sugelyd! Offda, å eg som synes sugelyden fra filteret overdøver motorlyden nok allerede :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Du får gå ut med 3" fra turboen da :) Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 K03ene yter max på rundt 1.2 bar. Over det så blir det vist nok for varmt ellerno. Og det gjelder både luften som går ut av turbo i eksosen og ut til intercooler, så det hjelper ikke så mye med intercooler. Kan kjøre med mer ladetrykk, men vinningen går opp i spinningen. Økt ladetrykk mest pga mer varme, ergo høyere ladetrykk, ikke særlig mye mer oksygen..... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Noen FMIC som passer i original fanger da? Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Standard upgrade skal vel gå lett i original fanger (S4 fanger for min del. Nå skal det nevnes at eg ikke har A/C, som vil ha ett eller annet forann radiator (?). Har bestilt denne http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350217283681 Satser på at det blir bra, blir iallefall ikke værre enn original med sprekk i =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.