Silverboy Skrevet Mars 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2002 NOen som har en vettug og kyndig forklaring for hvorfor WRC bilene (impreza ihvertfall) ikke bruker noen form for dump/ bypass ventil?? Isteden så spretter luften att og fram inni det stakkars systemet... WHY????? Greit nok at de har nok penger til å bytte turbo hver dag, noe vi ikke har, derfor må vi ha noen sånne ventiler for å minske slitasjen.. men hva med det faktum at turboen får en bråstopp? Er vel kanskje så stor at den ikke bråstopper, men likevel, hvorfor har de IKKE en sånn ventil av noe slag??? hvilken "skade" gjør det å ha en sånn ventil, ettersom de ikke har det?? Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Code-Man Skrevet Mars 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2002 Hmm... Mulig det er kun jeg som ikke har peiling, med det er vel bedre at lufta går tilbake i systemet enn at den går til friluft ?? Å dei bruker no dumpvalve men tilbake til systemet, så det blir ikke noe bråstopp på turboen, siden det er kun trykket til overs som dumpes.. hmm.. så konklusjonen blir vel egentlig at dei har sånn ventil, men den ventilen kjører luften tilbake til systemet for å ungå å lure motoren... :) Jan Impreza GT Siter Subaru Impreza Drivers Club Norway www.impreza.sunndal.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mars 15, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2002 De gjør ikke det, de har ingen form for sånn ventil i det hele tatt.. det som gjør at det låter som det gjør.. det spretter att og fram!! Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Code-Man Skrevet Mars 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2002 Ehhh....... Er du HELT sikker på det ???? Ikke at jeg VEIT at WRC bilen har BOV... Hvorfor skulle det ikke ha det ??? Vis de ikke har det, har de vel veldig dårlig aks de da i forhold til konkurentene som har det ??? Må no bli voldsomt til turbolag på de som ikke har det.. Så e VEIT no ikke e nei, men synes det er rart vis ikke... Impreza`n min har no det i alle fall ;) Jan Impreza GT Siter Subaru Impreza Drivers Club Norway www.impreza.sunndal.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mars 15, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2002 Skru opp trykket ditt max, sett på åpent filter og gi gass... hva hører du når du girer da?? WSSSSJJJJJJJJJJ Så drar du av vakumslangen din til by-pass ventilen... hva får du da?? RALLY-LYYYYD.. Sakset dete fra Impreza.nu :.Fråga Hur gör man lättast så att det pyser högt när man växlar på en impreza gt (älskar pys ljudet) :.Svar Det som pyser är den komprimerade luften som släpps ut ur insuget när man släpper gasen, detta för att skydda turbon. Standard leds denna luft tillbaka in i insuget mellan turbo och luftmassemätaren. Du får "pysljud" med: * Öppet filter (konfilter) * Externt ventilerande dumpventil Rallykvittret får man om man kör utan dumpventil utan låter luften studsa mot turbons impeller. Med standard laddtryck lär det inte låta riktigt rally i alla fall... ;) HMMM??? Mener akkurat det samme som deg, de må da få ett vanvittig turbo-lag... derfor jeg lurer på hvorfor de IKKE har bypass (BOV??).. Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Code-Man Skrevet Mars 16, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2002 jaja.. synes ta høres mystisk ut.. Men e veit egentlig ikke... BOV: Blow off valve Jan Impreza GT Siter Subaru Impreza Drivers Club Norway www.impreza.sunndal.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.