Gå til innhold

original høyttaler plasseringer

Ranger emnet

DeffeR

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde vært fint om du stakk ut i bilen med tommestokk, skyvelær og skrujern, skrudde ut en høyttaler og tok mål av omkrets og dybde, så vi fikk noe å jobbe ut fra :)

Ellers hadde det vært nyttig med all mulig info om anlegget ellers.

Skal du bruke forsterkeren i spilleren så hadde det vært fint å vite hvilken spiller det er og spec'en på denne.

Skal du ha egen forsterker hadde det vært nyttig med info om du har oppgraderingsplaner så vi kan ta det med i betraktning.

Skal du trekke nye kabler (anbefales uansett!) eller bruke de eksisterende?

Hvilket budsjett jobber du utfra?

Du kan få høyttalere fra 1000 - 25000 så det er kjekt å vite de økonomiske rammene rundt innkjøp av anlegg i bil.

Enkelte her inne blunker ikke engang ved innkjøp rundt 50000 så det er lett å anbefalt noe som eter opp kontoen, hehe :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skaffer deg katalogene fra f.eks Pioneer/Alpine/Sony elns så pleier det å stå der hvilke elementer som passer i hvilkne biler.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har elementer som passer rett inn. det vet jeg fordi jeg monterte noen sånne på lørdag. størrelsen er 4x6". De jeg har heter Pyle Eternal og spille veldig bra. jeg ble ihvertfall overraska da jeg kobla dem opp på lørdag og kunden ble fornøyd så vidt jeg vet.

kan også hjelpe deg viss du lurer på hvordan du skal montere dem.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

det funker ganske fint fordi kassa som de sitter i er vinkla oppover. man kan sette diskanter på dasjen også for å få litt bedre lyd

Så du mener...helt seriøst...at han skal ha ett frontsett i døra...OG ett ekstra sett med diskanter på dashbordet?!

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det noe galt med det???? har det selv. jeg har et 5" frontsett i døra og et sett 1" diskanter som jeg har felt inn i dasjen og det hjelper mye og det låter kjempe bra.

er ikke helt sikker på om du får plass til noen andre høytalere i døra på primera, fordi den kassa som sitter på dørtrekket rundt høytaleren er ikke så mye større enn selve høytaleren. da må man i såfall bytte dørtrekk.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det noe galt med det???? har det selv. jeg har et 5" frontsett i døra og et sett 1" diskanter som jeg har felt inn i dasjen og det hjelper mye og det låter kjempe bra.

Hva med lydbildet? Ekstrautstyr det da? :D

Ved å ha diskanter 'overalt' så ødelegger du lydbildet noe helt :) Prinsippet om 'jo flere høytalere jo bedre lyd' holder dessverre ikke helt vann lengre :)

er ikke helt sikker på om du får plass til noen andre høytalere i døra på primera, fordi den kassa som sitter på dørtrekket rundt høytaleren er ikke så mye større enn selve høytaleren. da må man i såfall bytte dørtrekk.

Der må jeg nok dessverre skuffe deg....går mange Primera'er i midt-norge med ordentlig frontsett (les: 6,5" komposett)ihvertfall...og mange av disse er montert av oss :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da om en monterer to diskanter ved siden av hverandre eller rett overfor hverandre...? Eller en på dashbord og en i A stolpen...?

Er litt usikker på om interferens vil oppstå her, men det er jo absolutt en mulighet...

Finnes det egentlig vellykkede installasjoner med flere diskanter?

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider