Gå til innhold

original høyttaler plasseringer

Ranger emnet

DeffeR

Anbefalte innlegg

lyd bildet er helt lekket det. synes di skal skjerpe komentarene dine litt, spesielt når du ikke har hørt det. og bare så du vet det er du ikke verdens mester. ikke jeg heller for den saks skyld. hadde jeg ikke blitt fornøyd med det hadda jeg så klart demontert det.

kan godt være at det passer med 6,5", men synes det ikke var så god plass bak trekket der.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ALJ_GSi

lyd bildet er helt lekket det. synes di skal skjerpe komentarene dine litt, spesielt når du ikke har hørt det. og bare så du vet det er du ikke verdens mester. ikke jeg heller for den saks skyld. hadde jeg ikke blitt fornøyd med det hadda jeg så klart demontert det.

kan godt være at det passer med 6,5", men synes det ikke var så god plass bak trekket der.

Bra du er fornøyd da.... ;)

Om mener du har ett lekkert lydbilde i bilen din...med 2-veis 4x6 nederst på døra SAMMEN med en ekstra diskant på dashbordet...så tror jeg du bær revurdere ditt begrep om hva lydbilde egentlig er for noe :D

...og en ting til....Trust me on this...6,5" passer! :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

Bra du er fornøyd da.... ;)

Om mener du har ett lekkert lydbilde i bilen din...med 2-veis 4x6 nederst på døra SAMMEN med en ekstra diskant på dashbordet...så tror jeg du bær revurdere ditt begrep om hva lydbilde egentlig er for noe :D

...og en ting til....Trust me on this...6,5" passer! :)

@lpher

Med mindre du er har dolby i bilen og spiller filmer eller lydfiler som skiller ut hvor lyden kommer fra så har det veldig lite å si fordi menneskeøret klarer ikke å skille ut forskjellen. Trust me on this

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mammut89

Med mindre du er har dolby i bilen og spiller filmer eller lydfiler som skiller ut hvor lyden kommer fra så har det veldig lite å si fordi menneskeøret klarer ikke å skille ut forskjellen. Trust me on this

LOL :D Ja, den var go...:rolleyes:

Etter en slik 'ekspertuttalelse' er det vel tvilsomt om jeg og de fleste andre her som har litt kjennskap til lyd noengang kommer til å 'trust you' :D

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trust hvem du vil . og bruk de smiletegna dine så mye du vil men jeg er temmelig sikker på at hvis jeg hadde tatt bind for øynene dine og satt deg i to forskjellige biler med forskjellig montering så hadde du ikke tippa hvordan frontsettetene var montert.

(signature)

Build hard Play Loud

ROTFLMAO :D

Du kødder nå ikke sant?

De fleste med normalt god hørsel vil klare den 'testen' din...SPESIELT med bind for øya faktisk...gjør det enklere å 'se for seg' lydbildet det :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig hører du om de er montert foran bein eller i døra men det har lite å si med lydbildet frekvensområdemessig annet enn at diskanten blir dempa betydelig dess lavere du har de

Der er jeg nok litt uenig med deg ja...ta deg en prøvetur i en bil med ordentlig oppsatte høytalere MED riktig oppsatt lydbilde...det blir som å sitte i stua midt foran ett sett med værsting høytalere og bare suge inn detaljene i musikken....og du hører faktisk nøyktig hvor de forskjellige musikerne, eller lydene (avhengig av musikktype), kommer fra :) Du kan stort sett bare glemme å plassere ting bortsett fra 'helt til venstre' eller 'helt til høyre' om du begynner å tulle til oppsettet med flere diskanter...vel og merke plassert når det andre settet er montert ett godt stykke fra den første settet.

Men jeg skal være enig i at det er sikkert mange som 'gir balla' i dette når de dytter inn høytalere i bilen sin...but they dont know what theyre missing i tell ya! :D

De får ihvertfall ikke valuta for pengene sine om de gjør det på denne måten :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge diskantene sitter helt i enden av hver sin side så blir det optimalt stereoeffekt. Hvis du monterer diskanter midt i bilen blir det dårlig stero lyd. Eneste jeg kan si .

Jeg er ikke no nybegynner hvis det er hva du tror . Og jeg vet at montering kan ha mye mer å si enn hvor bra et element er. Og du kan jo selv se hva jeg først skrev når jeg begynte denne diskusjonen. Hvor du monterer diskanter har jævla mye å si for det er akkurat den som lager sterolyden. Dess lavere frekvens des mindre har det å si. Bass hører du ihvertfall ikke hvor kommer fra.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke no nybegynner hvis det er hva du tror . Og jeg vet at montering kan ha mye mer å si enn hvor bra et element er. Og du kan jo selv se hva jeg først skrev når jeg begynte denne diskusjonen. Hvor du monterer diskanter har jævla mye å si for det er akkurat den som lager sterolyden. Dess lavere frekvens des mindre har det å si. Bass hører du ihvertfall ikke hvor kommer fra.

Jeg ble litt forskrekka da du nevnte "har det veldig lite å si fordi menneskeøret klarer ikke å skille ut forskjellen" :D Noe jeg tolket dit henn at du mente at meneskeøret ikke kan plassere lyd noe særlig bra...noe jeg regner med...at jeg missforto deg på? :)

Rent bortsett fra den uttalelsen...så har jeg lite å utsette på dine kunnskaper om lyd i bil....og har derfor ingen grunn til å betvile at du har erfaring innen dette emnet :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

alpher: hvor har du diskantene dine da??? dasjbordet er vel nesten standard å plassere diskanter, viss man ikke er så avansert å lager nye a stolper da. nå sa ikke jeg at det var det jeg hadde i bilen. har 5" i dørene ikke 4x6". jeg har ikke primera. det ser vel du på avataren.

Her ser du diskantplasseringa mi:

http://www.sounddomain.com/memberpage/233728/3

Jeg forsto det slik at du mente at coax høytalere nede på døra og ekstra diskanter på dashbordet ga ett lekkert lydbilde....det var det jeg var uenig i...fordi det vil nok gi deg 'mere' lyd foran i bilen....men ett bedre lydbilde vil det nok ikke gi dessverre :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider