dirtyfunker Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Får ikke start på corsaen, når jeg vrir om kommer det bare en tikking fra starteren. Den vil ikke dra rund og jeg tømmer batteriet. Hvor kan problemet være? Er starteren defekt? Siter - Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Innslaget på starteren kan være defekt evnt tenningsmodulen på tenningslåsen. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyfunker Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Innslaget på starteren kan være defekt evnt tenningsmodulen på tenningslåsen. Innslaget? hva er det? så du tror løsningen er å bytte ut tenningslåsen? Siter - Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aakerman Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Innslaget? hva er det?så du tror løsningen er å bytte ut tenningslåsen? mest sannsynlig innslaget på starteren som er gåen. skift starter. å kjøp byttestarter,like god som ny til halve prisen. kjøper du ny,husk pant for den gamle...:) ps. du kan også prøve forsiktig å ta en hammer e.l å kakke på starteren mens en annen prøver å vri nøkkelen først. kan selvfølgelig være i tenningslåsen,men lite sansynlig. lykke til.:) Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyfunker Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Hvor får jeg kjøpt byttestarter a? Huggern? Noen som har byttet på en corsa før? Siter - Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aakerman Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Hvor får jeg kjøpt byttestarter a? Huggern?Noen som har byttet på en corsa før? det kan vel hende du kan. men en vanlig bilforhandler kan hjelp deg med det,eller så kan du bare søke på nettet på byttestarter. dette gjelder også dynamo forresten,så du vet det til seinere...;)men slike butikker som bilxtra kan du prøve. men når jeg har skiftet startere å dynamoer så har jeg kjøpt til bilforhandler jeg hvertfall. men nå er det lenge siden det skjedde. på huggern selger de vel mest brukt. spørs litt hvilket huggeri det er snakk om. har jeg vært deg har jeg spurt en opelforhandler om fast pris på byttestarter å skifte. har sett motorromme ja på corsa,har selv astraG åder er det trangt hvertfall. å det er det vel på corsa å. men har du et batteri med nok strøm da? lader bilen det den skal? er bilen gammel? dette kan spille inn endel....:) Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyfunker Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 det kan vel hende du kan. men en vanlig bilforhandler kan hjelp deg med det,eller så kan du bare søke på nettet på byttestarter. dette gjelder også dynamo forresten,så du vet det til seinere...;)men slike butikker som bilxtra kan du prøve. men når jeg har skiftet startere å dynamoer så har jeg kjøpt til bilforhandler jeg hvertfall. men nå er det lenge siden det skjedde. på huggern selger de vel mest brukt. spørs litt hvilket huggeri det er snakk om. har jeg vært deg har jeg spurt en opelforhandler om fast pris på byttestarter å skifte. har sett motorromme ja på corsa,har selv astraG åder er det trangt hvertfall. å det er det vel på corsa å. men har du et batteri med nok strøm da? lader bilen det den skal? er bilen gammel? dette kan spille inn endel....:) Har nettop byttet batteri så det kan jo ha noe med det å gjøre. Når jeg tenker meg om så har jeg hatt problemer med å starte bilen hver eneste gang jeg har hatt panseret oppe. (etter at jeg byttet batt) Jeg hadde en misstanke om at minuspolen på batteriet kom i kontakt med panseret når jeg smalt igjen. Men starteren burde jo dratt rundt når jeg har ladet batteriet i et døgn (uten å lukke igjen panseret) Siter - Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aakerman Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Har nettop byttet batteri så det kan jo ha noe med det å gjøre. Når jeg tenker meg om så har jeg hatt problemer med å starte bilen hver eneste gang jeg har hatt panseret oppe. (etter at jeg byttet batt)Jeg hadde en misstanke om at minuspolen på batteriet kom i kontakt med panseret når jeg smalt igjen. Men starteren burde jo dratt rundt når jeg har ladet batteriet i et døgn (uten å lukke igjen panseret) at minuspolen er borti panseret gjør ikke så veldig mye,for minusen er jo kobla rett i jord uansett,altså karosserie.værre om det ha vært plusspolen,direkte kortslutning..:) men det har du merka... har du ohm-meter så kan du måle batterikapasitet å ladestrøm. har vært borti at starter ha klikket sånn ved lite volt på batteriet,å når innslaget ha gått. sjekk kapasitet på batteri,13,8volt,bra. under 12 volt,ikke nok. bilen skal lade opp mot 14 volt nesten uansett. hvis dette er i orden så har jeg ville gått på starteren. løse kabler f.eks. eventuelt prøvd å kakke på den under startfosøk eller kortsluttet starteren. prøv å sjekk lading først så får jeg høre. lykke til:) mvh "stressa" trønder.... Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyfunker Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 at minuspolen er borti panseret gjør ikke så veldig mye,for minusen er jo kobla rett i jord uansett,altså karosserie.værre om det ha vært plusspolen,direkte kortslutning..:) men det har du merka... har du ohm-meter så kan du måle batterikapasitet å ladestrøm. har vært borti at starter ha klikket sånn ved lite volt på batteriet,å når innslaget ha gått. sjekk kapasitet på batteri,13,8volt,bra. under 12 volt,ikke nok. bilen skal lade opp mot 14 volt nesten uansett. hvis dette er i orden så har jeg ville gått på starteren. løse kabler f.eks. eventuelt prøvd å kakke på den under startfosøk eller kortsluttet starteren. prøv å sjekk lading først så får jeg høre. lykke til:) mvh "stressa" trønder.... Takk for svar, det viste seg at det faktisk var minusen på batteriet. Det var dårlig kontakt på en av de kablene som gikk fra minuspolen og til motoren(starteren?) Der sparte jeg de penga=D Takk for svar folkens, nå vet jeg hvertfall hva jeg gjør hvis starteren ryker:wonder: Siter - Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aakerman Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Takk for svar, det viste seg at det faktisk var minusen på batteriet. Det var dårlig kontakt på en av de kablene som gikk fra minuspolen og til motoren(starteren?)Der sparte jeg de penga=D Takk for svar folkens, nå vet jeg hvertfall hva jeg gjør hvis starteren ryker:wonder: kjempegreier...! som oftest dårlig kontakt som er årsaken til slike feil. når jeg tenker meg om så var jeg faktisk borti samme med en ford jeg hadde. samme årsak... jaja lykke til videre. greit med forum,kjekt å få hjelp å få hjelpe andre...:) lærer av sånt,ingen er best i alt uansett...:):) Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg