Gå til innhold

Hvor stor kasse til 2 stk SPL Audio WA300-78F 12" elementer?

Ranger emnet

tintin500

Anbefalte innlegg

Har lett og lett på nettet men finner ikke hvor stor kasse jeg må ha til mine 2stk SPL Audio WA300-78F 12" elementer?

Noen som har vært borti disse og som veit hvor stor/hva slags kasse som er best å bruke til disse elementene?

her er en link til elementet: http://www.auto-supply.no/Internett/Produkter/Lyd+Bilde/SPL_Audio/Subwoofere/WA300-78F.b7C_wRjI1M.ips

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jacobs Auto-supply klarte ikke å finne noe på dette elementet, men BSbildeler klarte å komme med en bilde med en del informasjon.

527747.jpeg

Jeg har litt problemer med å skjønne meg på grafen, for å finne ut hva jeg skal velge på Fs og Re, men skal få noen til å hjelpe meg med dette, om ikke noen her har lyst til å forklare litt. :)

redigert: Når hjernen begynte å fungere, så skjønte jeg det plutselig. Motstanden (impedansen) i elementet varierer altså etter hvilken frekvens som spilles. Så da gir dette elementet minst motstand ved en frekvens på 70-80Hz. Men det blir vel litt vel høyt for en sub.

Hvilken frekvens ville dere bygd kassen etter? Har bare en dynabel BF4501 forsterker også, så den blir litt svak på mye motstand. :\

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Når du bruker eit program for å rekne ut frekvensresponsen på høgtalerene ved forskjellige kassestørrelser, må du legge in nokre verdier.

Eg ser at det ligger litt info under frekvenskurva til suben.

Eg har aldri brukt ein sånn program, so eg har ikkje so godt greie på dette.

Det enkleste er å lage ei lukka kasse på 30-40 liter pr element når du ikkje har info om kassestørrelser

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider