Megamann89 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Hei. Skal bytte bateri i bilen min, da det forje er dårlig. Tenkte da på et sønnak maxxima 900DC, pga stereo, Men det org er 74 ah, og 900DC er bare på 55ah. Vil ha gele bateri pga lademotaglighet. Evt andre forslag ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Vil ha gelè for lademotagelighet, er ikke gelèbatteri avhengig av litt høyere ladespenning enn blysyrebatteri a? Altså dårligere lademotagelighet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Det er jeg ikke sikker på,noen forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Noen som vet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Kva slags ladespenning har du? Eg trur gelebatteri bør ha litt høgare ladespenning enn blysyrebatteri. No tok eg ein kikk i bruksanvisningen til batteriladeren min. Den kan gi ut 14,4v eller 14,7v. 14,4v er nok til dei fleste gelbatteri. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 Ladespenningen er rundt 14,1-14,3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Forslag til bat ? Eller om det er noe serlig å bruke 900DC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet September 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Hei. Noen forslag til bat ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsberg Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Hei. Noen forslag til bat ? oddesey pc1200 eller 1500? meget gode batterier. stort sett ale til oddesey:) Siter musikk uten bass er som jenter uten pupper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Hei. Da ble det til at jeg satt inn det 900DC jeg hadde stående.Byttet kabel fra dynamo, starter, og jaorda med storre kable. tur dere det holder med 1 35 kvadrat jordkabel(kort avstand) ? Burde jeg ha lagt opp en egen jording til dynamo ? Har litt prob med at volten synker når jeg står på tomgsag, dynamoen skulle vell gi 14,1 selv om jeg står på tomgang ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrustNo1 Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 At spenningen går ned på tomgang er nok ganske vanlig, men du bør ha full ladespenning dersom du går opp på rundt 1500-2000rpm. Ladespenningen har iallefall neppe noe med tverrsnittet på jordingsledingen din å gjøre. Den er mer enn nok for en vanlig dynamo. Om du trenger grovere jording kommer helt anpå strømtrekket til anlegget ditt. Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Takk. Det var det jeg tenkte meg. Er nede på rund 12.8v ved pulsene på bassen, med 8 farad kondis,er vel ok det. Men lurte bare på om jeg kunne øke lade spenningen med en ekstra jording direkte til chassi på dynamo,eller om det holder med jordingen den får gjennom motoren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrustNo1 Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Spørs litt hvor grov jordinga til dynamoen din er fra før, men skader ikke å jorde denne litt ekstra i mot chassi. Er kabelen tynn så kan det føre til spenningstap når du bruker mye strøm Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Nå er vel de aller fleste dynamoer jordet til motor gjennom sitt eget chassis/innfesting og ikke noen separat jordkabel. Det som derimot kan sjekkes/forbedres er jordingskabel/flette fra motor/gearkasse over til karosseriet, da Minus-strømm fra dynamo går den veien for å si det slik. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Ok Takk .Den er byttet ut. Dynamoen er jordet gjennom motoren ja, men det hjelper vell ikke med en ekstra kabel direkte til chassi på dynamo ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg