Gå til innhold

Subaru Impreza WRX

Ranger emnet

Gooner87

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Leste for et par dager siden at det skal bli slått hardere ned på trimming.

Akkurat nå har jeg Audi A6 1,8TQ som jeg hadde planer om å chippe og gjøre noe med den etterhvert. Men ble litt usikker på etter det jeg leste om trimming.

Derfor vurderer jeg å kjøpe en litt sprekere bil. Jeg må ha en 5-seter med 5 dører, og da er vel Evo eller Impreza de eneste valgene jeg har. Finner bare Evo 6 når det gjelder Evo, og dem er litt for dyre for meg. Da blir vel WRX'en mitt eneste valg.

Hvordan er disse bilene? Er dem like gode å kjøre i forhold til A6'en?

Svakheter?

Holder dem lenge?

Koster deler til disse bilene mine?

Er det dyrt å ha dem på verksted som det er med Audi?(Vet at verksted er dyrt men blir veldig dyrt når hver eneste del koster minimum 2000kr).

Burde jeg selge A6'en og gå for en WRX? Hva hadde dere gjort?

Hvilken av disse hadde dere valgt hvis dere hadde valget?

1:

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=875457;Modified=1244721358;_cmd=similar

2:

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=921852;Modified=1244745354;_cmd=similar

På forhånd Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heilt klart solgt audien og kjøpt impreza.

ein i bygda mi skaffa seg ein impreza wrx i vinter, lik den i den siste linken.. dei går noke sjukt orginale, og når ein får på boost-controller, effektanlegg og chip går det bare ein veg:)

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impreza, JO fordi, Audien er en helt vanlig bil som ikke går så veldig godt.

Men en Impreza er jo en litt spesiell bil som går bra mye bedre originalt, du var jo opptatt av å ikke trimme?

så om du vil ha en kjappere bil så er wrx et bra alternativ.

Men det er jo mange andre biler som går godt originalt og har 4-hjulstrekk, f.eks. Eldre turbo Audi, Volvo AWD turbo, det er jo biler som går mye bedre enn en original 1,8T A6, men om du vil ha en A6 så kan du jo kanskje tenkte på en 2,7TQ? Allroad kanskje?

volvo v40 T4 2000

x opel astra 1,6 8v 1992,

x toyota carina II 1,8 GLI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impreza, JO fordi, Audien er en helt vanlig bil som ikke går så veldig godt.

Men en Impreza er jo en litt spesiell bil som går bra mye bedre originalt, du var jo opptatt av å ikke trimme?

så om du vil ha en kjappere bil så er wrx et bra alternativ.

Men det er jo mange andre biler som går godt originalt og har 4-hjulstrekk, f.eks. Eldre turbo Audi, Volvo AWD turbo, det er jo biler som går mye bedre enn en original 1,8T A6, men om du vil ha en A6 så kan du jo kanskje tenkte på en 2,7TQ? Allroad kanskje?

Takk for svar. Jo impreza'en er jo litt spesiell. Akkurat derfor jeg vurderer den også. Alle de andre bilene du nevner blir bare en bil på veien som alle de andre hvis du skjønner hva jeg mener.(skiller seg ikke ut nok).

Angående trim så spørs det litt hva du mener med trim. Tror jeg kommer til å chippe den, effektanlegg og boost-controller. Men ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare å "chippe" disse, man bør vite hva man gjør.

Sats heller på understell (whiteline, KYB, Polyforinger etc) så klarer du det meste på veiene i godt tempo.

Nei, har jo ikke tenkt å gjøre det selv om jeg skal chippe WRX hvis jeg går for å kjøpe en slik en.

Poeng er notert det med understell.

Men jeg har fremdeles ikke fått svar angående WRX når det gjelder deler, feil, svakheter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler er det "overalt" for å si det mildt.England, Australia, USa og Japan er store på disse.

F,eks http://www.japanparts.com (japan) eller http://www.scoobyparts.com (england)

Feil og svakheter er det få av (på originale biler) selv om kvaliteten på interiøret kunne vært bedre (mye plastikkfølelse uansett).På trimmede biler blir det jo noe helt annet.

Du kan sikkert finne mer på IDCN

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal chippe imprezaen så er du jo på samme utgangspunkt med tanke på trimming som en chippa 1,8t:idea:

Enig i det du sier. Får vel glemme chip da. Vil ha en sprekere bil en A6. Har prøvekjørt en A6 som var chippet. Ble mildt sagt skuffet. Følte at bilen var altfor tung, selv om A6 er en god bil å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler er det "overalt" for å si det mildt.England, Australia, USa og Japan er store på disse.

F,eks http://www.japanparts.com (japan) eller http://www.scoobyparts.com (england)

Feil og svakheter er det få av (på originale biler) selv om kvaliteten på interiøret kunne vært bedre (mye plastikkfølelse uansett).På trimmede biler blir det jo noe helt annet.

Du kan sikkert finne mer på IDCN

ja enig i det. Svakheter er det jo i alt. Men er veldig skuffet over A6'en jeg har nå. Dagen etter jeg kjøpte bilen gikk bensinføleren til helvete. Måtte da ut med 2500kr, slapp å betale for jobben, det betalte tidligere eier for.

Skulle chippe bilen, men det funket ikke. Fikk beskjed om å bytte N75 ventilen, få sjekket lambdaen og alle rørene til turboen fra insuget. Dette betalte jeg 35000kr for idag. Feilen er fremdeles der, fordi det dem fant ut at det var styringsenheten som defekt. Det skal dem ha 17000kr for å bytte inkl. jobben.

jeg har hatt bilen i cirka 6 måneder og har vel brukt 23000kr på den hvis jeg skifter den styringsenheten. Har også byttet reg reim og viftereimer. Men det er jo noe alle biler trenger etterhvert. Skal ha service på den snart også, men det gjør jeg selv. Så det blir ikke altfor dyr.

Derfor vil jeg bare fikse bilen, og selge de hvis det skal være så dyrt å eie en Audi. Alle servicer på bilen er tatt, en eldre eier som hadde den før meg. og har kjørt under 100 000km. Bilen ble også sett gjennom av verksted før jeg kjøpte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider