Gå til innhold

Subben bråker, selv ved 0 volum på hovedenheten!

Ranger emnet

åHansen

Anbefalte innlegg

Heisan. På anlegget i bilen min sliter jeg med at subwooferen lager en romlelyd konstant, selv når volumet er 0 på hovedenheten. Hva skyldes dette?

Signalkablene er det ikke noe feil på, og det er ingen kortslutninger noe sted. Har prøvd med to forsterkere.

Bare spør etter mer informasjon om det trengs.

Takk

Mvh Åsbjørn Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags spiller og forsterker har du?

Har du forsterker på resten av høgtalerene?

Har spiller og forsterker(ere) skikkelig jording?

Korleis har du justert gain på subforsterker? (skal helst væra lågast muligt)

Edit: Sjekk at ingen korder kommer borti andre kontakter! (ledningene inn på forsterkeren)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. På anlegget i bilen min sliter jeg med at subwooferen lager en romlelyd konstant, selv når volumet er 0 på hovedenheten. Hva skyldes dette?

Signalkablene er det ikke noe feil på, og det er ingen kortslutninger noe sted. Har prøvd med to forsterkere.

Bare spør etter mer informasjon om det trengs.

Takk

Mvh Åsbjørn Hansen

Er det kun når motoren er i gang eller skjer det når motoren er avslått også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bruker en pioneer spiller, kan det være at signal-utgangene er defekte, da det er en svakhet i pioneers spillere. grunnen til dette, er at du har dårlig jording på forsterker, så slår strømmen tilbake i signalkablene, og rett i spilleren (fikk jeg fortalt av Bilradiospesialisten, da det samme skjedde hos X'n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun når motoren er i gang eller skjer det når motoren er avslått også?

Støyen er der så lenge det er strøm til hovedenheten og forsterkeren, selv om motoren er avslått.

Som sagt over, sjekk justeringa på forsterkeren, og at signal ikke ligger sammen med strøm, siden det gir signalstøy/dynamostøy.

"og at signal ikke ligger sammen med strøm", hva mener du med det? Signalkablene og + og - lederne er på hver sin side av bilen, strøminngangene på forsterkeren er på motsatt ende av signalinngangene.

Har prøvd to forskjellige forsterkere, og støyen er der uansett. Har derfor gått inn for at spilleren er defekt. Spilleren er av typen Pioneer DEH-P75BT. Støyen forsvinner når jeg tar ut signalkablene bak spilleren, men vet ikke om det er relevant.

hvis du bruker en pioneer spiller' date=' kan det være at signal-utgangene er defekte, da det er en svakhet i pioneers spillere. grunnen til dette, er at du har dårlig jording på forsterker, så slår strømmen tilbake i signalkablene, og rett i spilleren (fikk jeg fortalt av Bilradiospesialisten, da det samme skjedde hos X'n)[/quote']

Bruker en Pioneer (DHT-P75BT) spiller. Hvordan kan jeg få bedre jording på forsterker?

Endret av åHansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider