Gezzel Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Hei. Hva må jeg gjøre når jeg bytter motor fra 1,6 til 1,8 ? Må jeg snakke med biltilsynet at jeg har hatt motor bytte eller åssen funker dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Bruk søkefunksjonen, dette er besvart før.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gezzel Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Hadde du giddi lagt ut linken? Har leita litt surru :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Se i Golf 2-forumet, eller søk mer. Ikke sikkert B.T.i har linken. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 klem det nerri og gi faen sier nå jeg.. moderat effektøkning fra en std 1.6 til en std 1.8 .. :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Hvis folk hadde lært seg å skrive skikkelige topics, eller i det minste lagt til Tags så hadde det sikkert vært mulig å bruke søkefunksjonen. Forskjell på eksos, clutch/svinghjul og radiator. Er ivertfall det jeg kommer på i farten. De fleste 1,6 er levert med 4-trinns kasse, så anbefaler å oppgradere til 5-trinns samtidig, eller 4-trinns dieselkasse hvis du vil ha bedre aks. Er ikke noe poeng i å prate med Vegvesenet, de klarer ikke å se forskjell uansett. Faktisk så er blokka på både 1,6 og 1,8 merket 1,8.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Blokkene er jo like store, og jeg tviler på at politiet drar inn enhver toer opp på dynoen=P Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Blokkene er jo like store, og jeg tviler på at politiet drar inn enhver toer opp på dynoen=P Og skulle du havne på dyno med en "1,6" å få ut ca. 15hk for mye, så er det ikke store arbeidet å få godkjent ombygd heller, men som sagt, ikke noe å bry seg om.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Og skulle du havne på dyno med en "1,6" å få ut ca. 15hk for mye, så er det ikke store arbeidet å få godkjent ombygd heller, men som sagt, ikke noe å bry seg om.. Ikke når folk får godkjent med 16v og VR6, nei:) Det går vel på prosent, gjør det ikke? At motoren ikke skal yte mer enn 10/15% mer enn originalt, elns? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Det går vel på prosent, gjør det ikke? At motoren ikke skal yte mer enn 10/15% mer enn originalt, elns? På en måte.. Det opereres med et avviksmonn på 10-15% ved måling av effekt, dette fordi det ofte er forskjell på motorer, og fordi veldig få produsenter faktisk kjører alle motorene sine benk før montering. Uansett så må Golf 2 være en av de enkleste bilene å finne orginalt oppgraderte deler til, alt fra bremsedeler til motordeler. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gezzel Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Så det er bare å kaste ut den 1,6 L Og kaste inn en 1,8 L? Behøver ikke bytte bremser osv ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Så det er bare å kaste ut den 1,6 L Og kaste inn en 1,8 L? Behøver ikke bytte bremser osv ? Ikke for at motoren skal virke nei.. Men, 1,6 og 1,8 skal ha samme bremseskiver foran; 239mm Vel og merke hvis det står stemplet VWII i forkant av caliperen. Da kan oppgradere til GTI skiver ved å bruke tynnere klosser, alt dette får du kjøpt hos Mekonomen o.l. F,eks Brembo Max som jeg har brukt.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.