Gå til innhold

Header på 1.8 gjør underverker?

Ranger emnet


JHU

Anbefalte innlegg

Jeg klarte engang å kjøre av orginal eksos anlegget på min 1984 jetta 1.8 cl... så jag kjøpte simons anlegg og header eller genrør eller-hva-det-nå-heter. Siden da har den blitt merkbart friskere fra 3000 opp... mellom 4 og 5 tusen er det er merkbart kick... ofte med hjulspinn som resultat... hvis det er fuktig på veien...

Den har nå gått 360.000 på en motor... den får aldrig ny olje... kun etterfyllninger... har alltid håpet at den skal ta kvelden så jeg "må" sette i GTI motor...

Lånte den ut til en kompis som har en 90 hk GOLF nå i helgen... og han lurte på hva F jeg hadde gjort med den motoren...?! Han sverget på at det måtte være en GTI motor (han kikket ikke under panseret) :-)

Hans bil har gått vesentlig mindre en min...

 

 

Holder motoren min på å ta kvelden... eller hjelper det SÅ mye med kun eksos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo rart ut:)..men grenrør skal jo hjeøpe en god del:)

 

Jeg satt å så på en annonse på en golf der stod det ANSA grenrør... I motorrommet mitt har tidligere eier klistret ANSA merke... Og han har også klistra OMP, siden jeg har OMP ting i bilen.. lurer litt på om det kanskje kan være ANDSA grenrør på bilen.. vet ikke helt:).. håper jeg har det

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart... det er nesten så jeg har lyst å få målt den... kjørte den fra Drammen til Sandefjord i går... ingen problem å holde fartsgrensen... for å si det sånn :-)

 

Skulle testet mot en annen 1.8 for å se...

Tror faktisk den har en sjanse mot en orginal GTI...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har simons effektannlegg gjennomgående i bilen.. og den drar alt av 90hk Golfer som jeg vet om, har også kjørt fortere enn en 1,8t Bora.. men det var vel mer dårlig sjofør enn motoren :)

 

 

Men jeg vet hva du snakker om, det kicker litt ekstra fra 3600-4800 hos meg.. Har en 90mod motor som har gått ca 70 000..

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grenrør har nok mye mer å si enn effektanlegget som kommer etter grenrøret, selv om det hjelper noe det og.

 

Grenrøret gjør at eksospulsene fra sylinderne kommer jevnt etter hverandre gjennom anlegget uten at de koliderer. Mer turtall gir mer eksos så effekten blir mer merkbar jo høyere turtall!

 

Har et grenrør som skal på snart :) gleder meg!

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mitt på Kvikk Service i Oslo... men det var av Simons kvalitet... så det bør gå å bestille alle steder hvor de selger det merket...

Det var litt småkjipt å sette på, men jeg fikk låne "spesialverktøy" på Vag for å gjøre det... tror vi tok av innsuget også for å få det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår