Gå til innhold

AC problem Mondeo III

stianhansen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med air conditionen på min 2004 Mondeo. AC'en fungerer ikke. Jeg har vakuumert og fylt opp anlegget nylig. Det som skjer er at clutchen på AC kompressoren ikke kobler inn når AC blir slått på. Jeg har sjekket alt av sikringer og rele'er i forbindelse med AC, og jeg har tatt ut rele'et som styrer clutchen, og lasket og funnet ut at clutchen fungerer som den skal. Det virker som om det er signalet inn til rele'et som ikke er riktig. Så jeg lurer på om det er noen som har vært borti problemet før, eller om noen vet hvorfor dette signalet er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi 2 om denne saken.

har fylt på gass, ingen lækkasje.

De på værksted mente at kompressoren ikke slo inn.

Men når jeg trykker på ac knappen, så stiger turtallet, men blåser fremdeles lunket luft, irriterende!!!

Men det kan også være en sensor/føler som har takket for seg.

Men send meg PM viss du finner ut av problemet da:)

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk at alle koplingene på pressostatene (trykkbryterne) på anlegget er ok. Jeg driver litt med det, og hadde en audi a4 der koplingen på høytrykks pressostaten hadde falt av.. satte den på igjen, og alt ok. Sjekk også at de har gjennomgang. har de ikke det, så sjekk for sikkerhets skyld at det er gass på anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke helt uvanlig at man fyller opp gass, og to dager senere er det tomt pga en liten lekkasje

Når det gjelder Mondeoen ville jeg tatt en god kkikk på røret/slangen fra kompressoren og inn på kondenseren/radiatoren, De ryker ofte i overgangen mellom slange og rør

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på værksted, å dæm fant ut at æ hadd ijenn 350g med "gass" å ingen lækkasje.

Har hatt bilen i litt over 1 år, å ac har ikke funket i det hele tatt.

skal til en kompis på fredagen å kjøre vag-com på denne, så håper vi finner ut av det:)

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva det skal være på A3, men 350g høres veldig lite ut. Bruker vel å være ca det dobbelte. Og det trenger jo ikke være lekkasje. Noe av gassen forsvinner med tiden uansett.

Og man skal ikke så veldig langt under foreskrevet mengde før anlegget kutter påga feil trykk

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider