Gå til innhold

Defekt sentrallås

Ranger emnet

Eiwind

Anbefalte innlegg

Hei.

Her om dagen sluttet sentrallåsen på min audi a4 96mod å fungere.

Jeg får ikke låst igjen alle dørene ,med mindre jeg gjør det manuelt. Men jeg får låst opp alle samtidig.

Noen som vet hva som kan være galt?

Og hvor ligger sentrallås pumpa? Regner med det er vakiumpumpe til låsen på 96 mod ?

Mvh Eiwind

Audi A4 - 1996 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med nesten det samme på min 80. Fungerer sjelden på førerdøra, men alltid på passasjerdøra. Må vel bli ny vacuumpumpe på meg og:(

Uff, de er latterlig dyre.

Burde prøve å finne en brukt en i så fall.

Er som regel én bit på pumpa som går i stykker, og den får du ikke kjøpt løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man finner ut hvordan man bytter selv, så kan man vel finne noe brukbart på huggern:)

Jau, derfor jeg sa du burde prøve å finne noe brukt :)

Er en sånn bit av kull (eller noe i den duren), i alle fall på A4en, som ofte går i stykker og blir til pulver. Men man må kjøpe hele pumpa ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har mekka masse med dette selv. Har testet pumpa og det hele.

Akkuratt samme problem som deg.

Det neste tingen jeg skal prøve er å bytte en microbryter som ligger på selve låsesylinderen, nesten helt sikker på at det er denne. Tror den koster ca 600 på møller.

En måte å teste pumpa på er å koble av slangen fra låsekassen, holde tommelen over slangen og få noen til å låse på passasjer siden merker fort om det er tett eller ikke da.

Gi lyd om du finner ut noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Sliter med det samme her oxo,men her funker det ikke på passasjer sia heller. Jeg nappa av slangen og blåste inn i den, då låste bakdørene seg. Satt på slangen igjen og låste opp igjen med nøkkelen. Når jeg låser døren skjer det ikke noe,men låser jeg opp så jobber pumpen. Jeg lurer på om det er pumpen da, siden den er dyr og møkk hvis det ikke er den.

Conan den uberørte. FTW, like i give a shit.

X antall BMWer

2 Harley D.

70 Buick Skylark GS Coupe M NOS

69 Pontiac Firebird 454 cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider