Gå til innhold

Blir sprut sprø av innpress og bredder...passer dette?

Ranger emnet

MediaSUV

Anbefalte innlegg

Jeg har Renault 19 med 14-toms felger med boltesirkel 4x100 og innpress på 36. Vil da 16" felger med innpress på 27 fungere? De har sittet på en BMW 3-serie, og ifølge listen er hubcenter der 57,1, mens mitt hubcenter er på 61,1. Hvor spiller det inn?

Jeg har sett på http://www.voxwheels.com/felg/ og gått ut fra at det er snakk om 7,5-tomsfelger. Bør ikke det stemme når det sitter 205x40-R16-dekk på den? Ut fra det jeg finner ut på dekkalkulatorer er det bare 2,2 % forskjell på disse dekkene og originalene, 175x65-R14. Så det burde vel gå greit nok? Iallfal, med 7,5" betyr det at de bygger 34,4 mer ut og 16,4 mer inn. Men jeg klarer ikke å forstå hvor mye forskjellen i sporvidde blir. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hub center kalles senterhull på godt norsk. Har trådstarter flaks er det snakk om felger som har større senter enn 61,1 og senterringer for å få dem på BMWen.. :) Hvis felgene (greit nok at BMWen har det) har senterhull på 57,1 er det som nevnt bare å glemme, med mindre du vil frese ut senteret. Da spørs det litt om felgene går tolv på dusinet eller ei..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er ikke noe problem.. :) Anbefales at du da handler senterringer (fåes på din nærmeste bilrekvisita), som minsker vibrasjoner i rattet.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider