Gå til innhold

kjøp av s4 ?

Ranger emnet

Gooners4

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en s4, 2,7 l med 265, men fikset opp til 315 hk !

Dette er en abt verson!

Har egentlig ikke så veldig mye peiling på bil, så lurer på om det er noe jeg burde tenke på ?

Bilen ser veldig fin ut, både innvendig og utvendig.

Det er en 99 modell, og har gått 177000, noe jeg burde finne meg i?

Noe feil som kan dukke opp ?

se etter?

eller bare generel info ang bilen?

takk på forhånd :D

Quattro Turbopower ! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til salgsannonse hadde vært fint :)

Den har ikke kommet så langt enda.

Den står hos en " Forhandler "

skal bli fiksa litt på først, før den skal selges.

Bare litt småfiksing av lakken og noe av frontfangeren som skal fikses.

så ja, skjønner at det kan være litt vanskelig å svare på spm da :S

Quattro Turbopower ! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser veldig fin ut, både innvendig og utvendig.

Det er en 99 modell, og har gått 177000, noe jeg burde finne meg i?

Noe feil som kan dukke opp ?

se etter?

Bilen har gått 177000 på 10 år, altså 17700 i året i gjennomsnitt. Dette er jo helt normalt. Det du må fokusere mer på, er helhetsintrykket av bilen. Er den rævkjørt? Ser bilen generelt hel og fin ut? Kjørestil og vedlikehold teller mye mer enn kjørelengde, sjekk at serviceheftet er komplett. Jeg ville ikke kjøpt en slik bil uten at den har fulgt alle servicer, da kan du få mye problemer.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har gått 177000 på 10 år, altså 17700 i året i gjennomsnitt. Dette er jo helt normalt. Det du må fokusere mer på, er helhetsintrykket av bilen. Er den rævkjørt? Ser bilen generelt hel og fin ut? Kjørestil og vedlikehold teller mye mer enn kjørelengde, sjekk at serviceheftet er komplett. Jeg ville ikke kjøpt en slik bil uten at den har fulgt alle servicer, da kan du få mye problemer.

takk takk :)

Altså, den så utrolig fin ut, både innvendig og utvendig, av det jeg så.

Var noen klistremerker av audi-wv-club'n også, så veit ikke om det er noe positivt eller negativt?

Bilen er importert i 2000, kan det ha noe å si, hvordan den er kjørt?

Quattro Turbopower ! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo registrere deg i vw-audiclub, og se om du finner tråder og info om bilen der. Da kan du få litt mer innblikk i historikken, se om den har blitt banekjørt og hva som er byttet. Hvis det er en egen tråd om bilen der inne da vel og merke. Uansett greit å være medlem der hvis man skal ha volkswagen eller audi.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg ville tatt VACN klistremerkene som en garanti på at bilen er velholdt akkurat..

6.2

Q: Hva bør man se etter når man skal kjøpe en S4 (2.7L bi-turbo) fra år 2000 (Gjelder vel stort sett nyere modeller å)?

A:

- Reg. reimen bør helst være byttet innen 5 år eller 120 000km

- Turboene har lett for å ryke, sjekk at disse er byttet eller i god stand.

- Selv om bilen har gått på long-life oljen kan den ha tatt skade av dette. Viktig å undersøke.

- Ellers må du se etter de samme slitasjene som på andre biler, se f.eks. på den listen som står lenger opp her som gjelder for A4 (B5).

6.1

Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)?

A:

- Se om bilen har fulgt servicene

- Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4)

- Samme som i punktet over gjelder for forstillingen

- Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle

- På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet

- Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje

- Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.)

- Grenrøret på 1.8T kan sprekke, pass på at det er helt

- Pass på at turboen er i god stand hvis du skal ha en 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at turboane har lett for å havarere.

Har sjøv vore utplassert på eit verksted og der var det ein ein A6 med ein motor på 2,7 liter. Den var importert frå Tyskland og begge turboane måtte bli skifta. Det var også ein del legningar som måtte bli skifta ut.

Dei hadde blant anna blitt utsatt for varme. Den bilen var mest sansynleg trimma for varmen rundt motoren hadde øydelagt ledningane. Sikker dårleg kjøling i tillegg.

Motoren fekk ein overhaling og det kosta 60 000 kr totalt.

Det kan hende eg tar litt feil.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider