tomandreee Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Det tror jeg rett og slett ikke på. Største Mondeo man får godkjent i Norge er 3,0 V6 med 226hk... Man får ikke noe som er typegodkjent større. hvorfor skulle han politimannen juge om det a? han er en "gammel" og ordentlig poltimann.. jeg driter i det bryr meg mitt i ^**** hvor mye hk de har. Men svarte bare på det han spurte etter:P Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Det hendte nok det var oppskremt litt før. Vet om en Opel Senator 3.0 turbo. Og den har jeg sett i motorrommet så det stemmer. Men har aldri sett noen uoriginale biler de senere årene. Har prøvd en del av dem på jobb Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Alle jeg har vært borti har vært orginale, og jeg har da skrudd på noen. Men de har jo noen heftige. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 I bygda jeg kommer fra, vet jeg de hadde en sivil Primera stv, med en litt hårete motor i. Den var sikkert original, men en av de med større motor. Har ikke peiling på Nissan, så jeg vet ikke så mye om det. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 grensen politiet må si deg i en jakt er 150kmt mener jeg å huske. Mener UP har lov til å kjøre opp til 180km/t før de må "gi seg". Hvordan det er med resten av politiet vet jeg ikke. 160 er det.. Om det ikke har blitt endra.. Leste jo om noen politifolk som hadde liggi i 180 etter en fyr, dem fikk pepper for å ikke avbryte jakta, siden dem allerede hadde skiltnummer osv.. Og da ble det nevnt at dem skal avbryte ved 160.. Men om det er endra, eller om det er rett, ikke hugg hodet av meg :p Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 160 er det.. Om det ikke har blitt endra.. Leste jo om noen politifolk som hadde liggi i 180 etter en fyr, dem fikk pepper for å ikke avbryte jakta, siden dem allerede hadde skiltnummer osv.. Og da ble det nevnt at dem skal avbryte ved 160.. Men om det er endra, eller om det er rett, ikke hugg hodet av meg :p Mye mulig :) Men var det UP eller vanlig politi? Du får heller ikke rive av meg hue hvis jeg tar feil med at UP har lov til å kjøre i 180. hehe :tannløs: Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Gamle jobben har "tunet" politibiler en stund som dere kaller der, eneste tuninga som er å finne på uniformerte biler er hvertfall dekoren. Hatt 3 spanerbiler inne også, ingen mods på de heller, men politiet bruker som regel bare de "sprekeste" vanlige bilene som UP biler og slikt ( Nissan Primera, Passat TDI,Mercedes( vet ikke hvilken men den har en av de største motorene som modellen leveres med). Narkoavsnittet kjører gjerne en liten Peugeot 206 eller noe, ingen av tjeneste eller sivil bilene er tunet, ikke nå lengre ihvertfall, hva som var for 10 år siden kan jeg ikke si noe om. Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Politiet nå til dags har vel også leasing-biler, og de er nok ikke så positivt innstillt til tuning de eller ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 En ting som er greit å huske på når det gjelder fart i politiet er jo det at som regel hvis det er en person som prøver å kjører fra politiet i 160 så ligger de mest sannsynligvis på motorveien. Politiet er relativt flinke til å organisere seg med bommer foran tunneler,andre politibiler fra andre distrikt osv. Så om du har tenkt å stikke fra polti i 200..... ikke gjør det på motorveien Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Primera har de vanligvis 2.0 på 140hk(P11/P11 144), ellers 1.8 på litt mindre hester i P12, alle politibilene er i dag leaset. Forrester står det 2.0 16V oppi. X-trail er det 2.2 DCi(YD22) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 (endret) De fleste politifolk er ikke interessert i å risikere livet sitt for å ta en knark som kjører litt fort i svingene. Det beste er som regel å la de gå, da vil de roe seg ned, og ta det roligere. Fyren blir som regel ikke tatt etterpå, men vil i det minste ikke ta livet av seg selv, eller andre. Synes det er bra at vi ikke har det sånn som i USA, der alle skal bli stoppet uansett. Under normale omstendigheter er det bedre å la tyven slippe unna, enn å risikere å jage han inn i dødens grøft. Når vi snakker om hk: På mange steder er det nesten intet annet enn svinger. Her er det først og fremst bilen, og understellet som teller. Mange av de som prøver å stikke av kjører jo rundt i biler med kjøreegenskaper tilnærmet lik hestevogner. Og når de først prøver å stikke av, kjører de ut i første sving. Endret Juli 14, 2009 av _Evje_ Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Jeg vet at de bruket 2.5 liters Mondeo. 170 hk på en 6'er skulle da gå greit nok (Hvertfall til å ta igjen en 1.4 liters Civic). Lå en slik en til salgs for litt siden, hvor det stod at den var brukt som tjenestebil. Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Mener UP har lov til å kjøre opp til 180km/t før de må "gi seg". Hvordan det er med resten av politiet vet jeg ikke. det kommer helt ann på situasjonen, i by gir de seg som regel ved lavere hastighet pga faren for skade andre med mennesker og forhindre store materielle skader osv. men de har som regel en maks fart på 180km/t som de skal forholde seg til. ved større hastigheter blir helikopter tilkalt og de tar opp jakten eventuelt. var en sak om en i oslo som prøvde stikke av fra politiet, husker ikke helt riktig om det var ved 160,180km/t de ga seg ved, men gikk ikke mange minuttene før den bilden som de jaktet på lå oppetter en husvegg. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 De fleste politifolk er ikke interessert i å risikere livet sitt for å ta en knark som kjører litt fort i svingene. Det beste er som regel å la de gå, da vil de roe seg ned, og ta det roligere. Fyren blir som regel ikke tatt etterpå, men vil i det minste ikke ta livet av seg selv, eller andre. Synes det er bra at vi ikke har det sånn som i USA, der alle skal bli stoppet uansett. Under normale omstendigheter er det bedre å la tyven slippe unna, enn å risikere å jage han inn i dødens grøft. Endleg ein som er ordentlig inne på det. Organisering av politistyrken som etat i Noreg har i longt større grad interesse av å ta kriminelle under rolige omstender, enn når det er moglegheiter for at ein flyktande objekt kan utagere, og ekspandere ein allereie kritisk situasjon. Når det gjeld utrykning i uniformert/sivil bil, går rutinene mykje ut på det same som hos dei øvrige utrykningsetatane, som ambulansene, brannvesen, og liknande; rykkje ut, og samle informasjon og koordinere støttepersonell undervegs. Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 De fleste politifolk er ikke interessert i å risikere livet sitt for å ta en knark som kjører litt fort i svingene. Det beste er som regel å la de gå, da vil de roe seg ned, og ta det roligere. Fyren blir som regel ikke tatt etterpå, men vil i det minste ikke ta livet av seg selv, eller andre. Synes det er bra at vi ikke har det sånn som i USA, der alle skal bli stoppet uansett. Under normale omstendigheter er det bedre å la tyven slippe unna, enn å risikere å jage han inn i dødens grøft. Når vi snakker om hk: På mange steder er det nesten intet annet enn svinger. Her er det først og fremst bilen, og understellet som teller. Mange av de som prøver å stikke av kjører jo rundt i biler med kjøreegenskaper tilnærmet lik hestevogner. Og når de først prøver å stikke av, kjører de ut i første sving. I USA er det likedan, om sjåføren er suicidal så må de backe av, men de bryter ikke jakten før en motorsyklist kjører 250 km/t med armene ut til siden Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.