martinmei Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Hei, er det noen som har peiling på bytte av endeledd på G60. Endeleddet sitter helt fast i styrestaget. Hva slags triks eller verktøy kan man bruke for å løsne det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Du kan jo for eksempel bruke en Endeleddavtrekker fra Biltema. Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinmei Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Endeleddet er løsnet fra "hjulet", det gikk greit. Å skru av endeleddet og stramme mutter fra selve staget er verre. Har hørt at disse kan ruste ganske godt fast. Kanskje det er lettere å fjerne hele staget? Kan dette gjøres uten å skru ut hele styresnekka fra bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 ikke såvidt jeg vet.massa rustløser og en propanbrenner. Rustløsern for rustn, og brennern for lime i gjengene. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Vist eg ikkje tar heilt feil so går styrestaget rundt i lageret inne. Derfor kunne du prøvd og skrudd det fast i navet for og få løsna mutteren som er snørt inntill endeleddet. Vist endeleddet fortsatt henger fast i styrestaget ville eg funnet ei stor rørtang og prøvd og vridd med denne. Husk og legg handduk imellom sånn at du slepper skader!:) Siter vw corrado turbo (solgt) bmw 730 e32 (solgt) Volvo 240 turbo (til salgs) Bmw 325/m3 e36 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg