Gå til innhold

bo i norge ta lappen i svergie

Ranger emnet

morpheusbd

Anbefalte innlegg

hei. nå veit jeg ikke om dette er riktig sted og legge ut denne posten men vi prøver. jeg sitter her og lurer på litt forskjellig ang bil lappen.

har lest litt rundt på nettet og har finni ut at det kan koste under 10 tusen og ta lappen i svergie.

derfor lurer jeg på et par ting:

1. kan jeg bo i norge og fortsatt ta lappen der borte?

2. viss jeg har adresse hos familie i svergie, hvor lenge før jeg kan ta lappen?

3. regler for og få tatt lappen i svergie?

4. regler for og få bytta fra svensk til norsk førerkort?

viss noen kunne ha hjulpet meg med dette hadde det vært konge:D

Mercedes 190D 2.0 < Bruksbil

VW Golf III 1.8 < Solgt

Opel omega B 2.5 v6 < solgt

volvo 850 2,5 10 v < solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på kjøreskolen, tror ikke alle har samme priser, og så kommer det veldig an på sjåføren, så å si hvor mye det koster er umulig å si. Jeg kjørte opp for 2 år siden, og betalte 12k elns. Da strøk jeg på teori 2 ganger, hadde minst mulig kjøretimer og sto på første forsøk på oppkjøringa.

Edit: Oy, beklager OT. Svarte vel bare på det siste innlegget=P

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns sex krav som du måste uppfylla för att få ditt körkort:

1. Du har körkortstillstånd.

2. Du är permanent bosatt i Sverige eller har studerat här i minst sex månader.

3. Du har fyllt 18 år.

4. Du har genomgått riskutbildning.

5. Du har avlagt godkänt förarprov (kunskapsprov och körprov).

6. Du har inget körkort som är utfärdat i någon annan stat inom EES-området (Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike). Ett sådant körkort går däremot att byta ut mot ett svenskt.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det mulig at det er blitt så dyrt?:O

jeg fikk lappen for litt over en mnd sida,det kom på 12-13tusen!

da med kun de obligatoriske tinga:)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp 1,5 år siden, alt kom på 12 000 ca, da hadde jeg minst mulig kjøretimer og sto på teorien på første forsøk.

Har hørt om personer som har brukt 24 000kr på lappen, det er jo helt sjukt at det skal bli så stor forskjell på så kort tid.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du 40 år siden?

Priser i Bergen:

BIL (klasse B) Tilbudpakke: Trykk her

Kjøretime

550,- 650,- etter kl 16.00

Veiledningstime 550,- 650,- etter kl 16.00

Teoritime 550,-

Sikkerhetskurs bane * 3775,- eks.baneleie NAF

Sikkerhetskurs veg 6525,-

Kjøretest 750,-

Oppkjøring 1700,- leie av bil

Trafikalt grunnkurs 1300,- eks. mørkekjøring

Mørkekjøring 1600,- inkl. baneleie NMK

Førstehjelpskurs 800,-

* Sikkerhetskurs bane:

Bane Voss: Kjøring til - fra bane VOSS: Elev må betale for 2 timer hver veg

Bane Sotra: Kjøring til - fra bane SOTRA: Elev må betale for 1 time hver veg

Gebyr som kommer i tillegg:

Baneleie NAF 950,-

Teoriprøve biltilsynet 335,-

Praktisk prøve biltilsynet 720,-

Utstedelse av førerkort m/bilde 262,-

Hvordan folk får dette til å bli 12000kr i disse dager er for meg en gåte, med mindre de har seg med kjørelæreren.

Bare sikkerhetskurs ligger på nesten 7000 kroner, en kjøretime 650.......(lovpålagt 8 timer?)

Trenger ikke komme med fantasipriser for å brife :tannløs:

jeg tok lappen i norge for 4 år siden kostet meg totalt 9 lapper. hva koster det i dag?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 4 år siden kan du umulig ha gjort det!

jeg tok lappen selv for 7 år siden og da kosta det meg 7.000kr med MINIMALT kurs! ergo jeg hadde 2 kjøretimer og resten det obligatoriske! rett etter at jeg fikk lappen gikk prisene opp!

I dag er det ikkeno annet enn kun en jævla pengemaskin, prisene går opp og det er mye dritt man ikke har behov for som man MÅ gå gjennom for å i det heletatt få kjøre!

men hvorfor ta lappen der? større sjanse for å drite seg ut der borte enn her

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp 1,5 år siden, alt kom på 12 000 ca, da hadde jeg minst mulig kjøretimer og sto på teorien på første forsøk.

Har hørt om personer som har brukt 24 000kr på lappen, det er jo helt sjukt at det skal bli så stor forskjell på så kort tid.

så KORT tid er det ikke! det kostet over 12.000kr allerede for 3 år siden! at du betalte så lite or bare 1.5år siden nekter jeg å tro på!du har allerede for 2 år siden en ny regel som sa at du måtte ha MINIMUM! 8-12 obligatoriske kjøretimer! og om den kjøretimen koster deg 650-700kr og oppkjøringa di 4.000kr kan du regne sammen dette selv!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mongo priser der dere bor !

skryte? skryter vel faen ikke om hvor mye man har betalt for et førerkort.

trafikalt grunnkurs tok jeg når jeg var 15 år!

og med de kjøretima som er obligatorisk,glattkjøring og langkjøring + teori 0g oppkjøring kom på 12-14 tusen en stand,husker ikke helt.

kan fint finne frem regninga hvis du vil se ;)

skryte av å mye det koster faktisk,haha !!

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider